|
|
|
|
|
|
NOVINKY |
Vienna Auto Show uviedla McLaren 12C (11.01.2013)
Do nedele 13. januára 2013 potrvá autosalón vo Viedni. Patrí k menším podujatiam, no napriek tomu na ňom môžete vidieť aj niekoľko zaujímavých kúskov. K nim jednoznačne patrí McLaren 12C – a to v podobe kupé i spider. Na pozvanie firmy Denzel Sportscars sme navštívili stánok značky McLaren; práve osvedčená firma Denzel Sportscars je výhradným predajcom automobilov McLaren v Rakúsku, pričom predajňa je vo Viedni.
Denzel spolupracuje so slovenskou spoločnosťou Auto Impex, keďže netají svoj záujem preniknúť aj na slovenský trh. V súčasnosti je Auto Impex oficiálnym výhradným zástupcom na predaj modelu GT-R, ktorý sa na Slovensku dobre udomácnil. A teraz by mal obohatiť ponuku pre milionárov aj McLaren, ktorý vo Viedni stojí 200 000 €.
Debutujúcim modelom na siedmej viedenskej Auto Show je v hale C nová verzia McLaren 12C Spider s inovovaným motorom V8 Twin Turbo 3,8 l, ktorý má výkon 460 kW (625 k). Je spojený so 7-rýchlostnou prevodovkou SSG. Krútiaci moment v rozpätí 3 000 – 7 000 otáčok kulminuje na hodnote 600 Nm.
Karosériu McLarenu z uhlíkových vlákien s hmotnosťou iba 75 kg nesie vpredu i vzadu hliníkový rám. Predné pneumatiky majú priemer 19“, zadné 20“. Extravagantný športový automobil zrýchľuje na stovku za 3,1 s, rýchlosť 200 km/h dosiahne za 9 sekúnd. Zo stovky zabrzdí na 30 metroch, z rýchlosti 200 km/h na úseku 124 metrov. Maximálna rýchlosť je podľa výrobcu 330 km/h. Spotreba 11,7 litra v kombinovanom režime je uvedená v prehľade technických údajov – v praxi bude určite citeľne väčšia, pokiaľ šofér odľahčeného kabrioletu s motorom v strede len trošku pošteklí plynový pedál.
Dvojdielna plne automatická skladacia strecha sa dá zložiť alebo zatiahnuť za menej než 17 sekúnd, a to aj pri jazde – do rýchlosti 30 km/h. Aktívny zadný spojler mení svoj sklon a zvyšuje tak počas jazdy prítlak i brzdnú silu, pričom tiež zlepšuje stabilitu vozidla pri rýchlom prejazde zákrut.
Uhlíkové vlákna pri výrobe vozidiel začal McLaren využívať pred 30 rokmi a od prvého uhlíkového šasi v konštrukcii formuly 1 McLaren MP4/1 v roku 1981 navyrobili jediného vozidlo, ktoré by nemalo šasi z karbónu. V cestnej premávke bol priekopníkom McLaren F1 v roku 1993.
| |
|
späť
|
|
|
|
Copyright © 2009 Autoshow.sk |
Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o. |