Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Mitsubishi vidí svoju budúcnosť v hybridnej technológii (28.09.2012)

Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) predstavuje počas autosalónu v Paríži, ktorý potrvá do 14. októbra 2012 vo svetovej premiére nový Mitsubishi Outlander s plug-in hybridnou technológiou PHEV. Nový Outlander PHEV využíva vlastnú plug-in hybridnú technológiu pohonu odvodenú od elektromobilov z dielne Mitsubishi Motors. Najskôr ho uvedú na trh v Japonsku – najskôr na začiatkom roka 2013.
Okrem tejto novinky vystavuje Mitsubishi Motors na svojom stánku celkovo 11 vozidiel vrátane európskej verzie nového malého globálneho kompaktného auta (na mimoeurópskych trhoch je známe pod názvom Mirage), návštevníci si môžu pozrieť faceliftovaný crossover ASX modelového roku 2013, ako aj pretekárske vozidlo i-MiEV Evolution na 100% elektrický pohon. Toto sa zúčastnilo na legendárnych pretekoch do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2012 v USA, kde sa umiestnilo na perfektnom druhom mieste v kategórii elektromobilov.
Nový Mitsubishi Outlander PHEV (na hornej snímke), ktorý po prvýkrát odhalili vo svetovej premiére práve na tohtoročnom autosalóne v Paríži, vychádza z nového Outlandera 3. generácie, ktorý v júli 2012 uviedli najskôr na trhu v Rusku a následne ho postupne uvádzajú aj na ostatné trhy vrátane Slovenska. Outlander PHEV využíva vlastnú plug-in hybridnú technológiu, vyvinutú spoločnosťou MMC a odvodenú od vozidiel na 100% elektrický pohon, akým je napríklad model i-MiEV.
Výrobca uvádza, že Mitsubishi Outlander PHEV je prvým plug-in hybridným SUV modelom na svete, pričom spája ohľaduplnosť voči životnému prostrediu s maximálnou tichosťou prevádzky, ktoré sú typické pre elektromobily. Zároveň však disponuje úžitkovými vlastnosťami vozidla kategórie SUV, ktoré sa vyznačuje dobrou výkonnosťou nielen na ceste, ale aj mimo nej, a to vďaka pohonu všetkých kolies. To všetko, doplnené o dlhý dojazd, typický pre vozidlá s motorom s vnútorným spaľovaním.
Plug-in hybridná technológia pohonu nového Outlandera PHEV, zameraného na zákazníkov segmentu stredne veľkých vozidiel, ktorí od auta očakávajú dlhší dojazd, spája overené technológie elektromobilov, vyvinuté automobilkou Mitsubishi Motors a využité v pionierskom modeli i-MiEV uvedenom na trh v roku 2009 s najnovšími technológiami motorov s vnútorným spaľovaním, ako je napríklad systém variabilného časovania ventilov MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system) z dielne Mitsubishi Motors.
Vďaka využitiu elektrickej energie uloženej v batérii pohonu, s možnosťou jej dobíjania v pohodlí domova, či na rýchlonabíjacej stanici alebo dobíjaním batérie počas brzdenia (rekuperačné brzdenie), dodáva plug-in hybridný systém novému Outlanderu PHEV výkonnosť vozidla s motorom s vnútorným spaľovaním, pričom prejde viac než 61 km na liter paliva, čo je oveľa dlhšia vzdialenosť než pri vozidlách s klasickým motorom s vnútorným spaľovaním. Navyše dosahuje dojazd vyše 880 km, čo je porovnateľné s konvenčnými pohonnými agregátmi. Mitsubishi Motors uvedie nový Outlander PHEV na japonský trh v roku 2013 a následne aj na trhy v Európe, Severnej Amerike a vo zvyšku sveta.
Medzi významné konštrukčné prvky patrí automatický výber z troch režimov jazdy pre optimálnu účinnosť. V závislosti od podmienok jazdy a zostávajúcej energie v batérii si plug-in hybridný pohon PHEV automaticky zvolí optimálny režim, aby bola zabezpečená komfortná jazda a čo najnižšia spotreba.
Počas elektrického režimu jazdy (100% elektrický pohon) poháňa vozidlo predný a zadný elektromotor, teda využíva sa čisto elektrická energia z batérie. Pri tomto režime jazdy nedochádza k žiadnej spotrebe paliva ani k vylučovaniu emisií CO2, pričom vodič si môže vychutnávať absolútne tichú jazdu, maximálne ohľaduplnú voči životnému prostrediu. V sériovom hybridnom režime jazdy funguje zážihový motor ako generátor dodávajúci elektrickú energiu elektromotorom. Systém prepne do tohto režimu jazdy vtedy, keď zostávajúca energia v batérii klesne pod stanovenú úroveň a keď je potrebné dosiahnuť vyšší výkon vozidla, ako napríklad pri akcelerácii počas predbiehania alebo pri jazde do prudkého svahu.
V paralelnom hybridnom režime jazdy zabezpečuje väčšinu hybnej sily zážihový agregát, ktorému asistujú elektromotory podľa aktuálnej potreby. Systém prepne do tohto režimu počas jazdy pri vyššej rýchlosti, keď zážihový motor pracuje na maximálny výkon.
Vďaka vysokokapacitnej 12 kWh líthium-iónovej batérii dosahuje Outlander PHEV počas režimu jazdy na 100% elektrický pohon dojazd 55 km (merané v japonskom režime), čo je postačujúca vzdialenosť pri väčšine každodenných situácií. Vodič má taktiež možnosť manuálne prepnúť systém na režim dobíjania batérie, v ktorom funguje zážihový motor ako generátor, pričom dobíja batériu pohonu bez ohľadu na to, či vozidlo stojí, alebo sa hýbe. Režim dobíjania batérie dáva šoférovi možnosť kedykoľvek flexibilne využiť zážihový motor ako generátor: napríklad, ak vodič plánuje použiť 100% elektrický režim jazdy v určitom čase, môže sa týmto krokom uistiť, že batéria pohonu bude mať v tom čase dostatok elektrickej energie.
Nové globálne kompaktné vozidlo Mitsubishi Motors (na mimoeurópskych trhoch známe pod názvom Mirage), ktorého európska verzia bola vyvinutá tak, aby mala kompaktnú karosériu, bola cenovo dostupná a dosahovala čo najnižšiu spotrebu paliva, čo sú univerzálne hodnoty, ktoré spotrebitelia od kompaktného vozidla očakávajú – na vyvinutých trhoch s dôrazom na životné prostredie a na rozvíjajúcich sa trhoch zase s požiadavkou na základný tzv. „entry” model.
Nový globálny kompaktný model Mitsubishi Motors sa vyrába v Thajsku, kde sa aj v marci 2012 začal predávať. Následne bol uvedený aj v Japonsku, kde ho japonskí zákazníci prijali s nadšením. Nový model je globálnym vozidlom určeným pre všetky svetové trhy a preto bude postupne uvedený aj v Európe, Austrálii, ako aj na ďalších trhoch. Začiatok predaja v Európe je naplánovaný na február 2013.
V podmienkach čoraz striktnejšej regulácie v oblasti emisií CO2 narastá v Európe dopyt po ekologických vozidlách. Európska verzia nového kompaktného vozidla Mitsubishi Motors dosahuje emisie CO2 iba 92 g/km a to vďaka významnému zníženiu hmotnosti, redukcii aerodynamického odporu, využitiu úplne nového 3-valcového motora MIVEC s objemom jeden liter, s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou spolu so systémom automatického zastavenia a naštartovania motora AS&G (AS&G) od Mitsubishi Motors. Európska verzia tohto nového modelu sa vyznačuje okrem iného mimoriadne veľkým vnútorným priestorom pre pasažierov.
Model Mitsubishi ASX je kompaktný crossover, ktorý bol uvedený na trhy v Európe v máji 2010; osvedčil sa najmä vďaka kvalite spracovania, športovému exteriéru, dizajnu interiéru, jazdným vlastnostiam a ohľaduplnosti voči životnému prostrediu.
Facelift tohto obľúbeného crossoveru podstúpil množstvo drobných vylepšení najmä v exteriéri, aby mal ešte športovejší vzhľad s dôrazom na prepracovanosť detailov.
 Mitsubishi i-MiEV Evolution je auto na 100% elektrický pohon, pričom využíva rovnaký motor, batériu pohonu a ďalšie dôležité komponenty ako sériový elektromobil i-MiEV, avšak v karosérii pretekárskeho vozidla – vyvinutej  tak, aby mala zníženú hmotnosť a dosahovala minimálny aerodynamický odpor. Elektrický pohon 4WD, kde je predná náprava poháňaná jedným motorom a zadná dvomi agregátmi, zabezpečuje vynikajúcu ovládateľnosť a stabilitu.







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.