Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Hráči z Bruselu mieria do oblohy (20.07.2012)

Páni (aj dámy) v Bruseli žijú akoby na inej planéte. Usudzujem tak podľa niektorých ich rozhodnutí, ktoré nevychádzajú z reality, ale z predstáv od zeleného stola. K takým patrí aj nedávne odporúčanie, aby majitelia automobilov od šiesteho roku ich veku každý rok absolvovali technickú prehliadku (na Slovensku STK).
Vraj sa tak zníži nehodovosť. Naivní úradníci... Zrejme ešte neboli na Slovensku, kde na hrôzostrašné dopravné nehody vonkoncom nevplýva technický stav auta, ale duševná chudoba hazardujúcich, neskúsených šoférov (zvyčajne s minimálnou šoférskou praxou), ktorí v určitom momente prestanú ovládať vozidlo, lebo to sa rúti neprimeranou rýchlosťou. A v tom momente nevedia ako správne reagovať. Žiaľ, neraz na taký hazard doplatia úplne nevinní účastníci premávky.
Takisto je nezmyslom vyrubovať extrémne vysoké poplatky za prihlásenie vozidla. Naša vláda hýri aktivitami aj bez popudu z Bruselu, no zjavný výmysel vyberať poplatky za zapísanie vozidla do evidencie podľa výkonu motora sa môže obrátiť proti nej. Čo nastane? Časť zákazníkov sa rozhodne pre lacnejšie auto, čím štát stratí na príjmoch z daní. Za kratší koniec budú ťahať aj servisy, lebo im ubudnú opravy drahších vozidiel a teda budú mať menšie príjmy z opráv. Aj poisťovne zaznamenajú nižší príjem za povinné, či havarijné poistenie. A v konečnom dôsledku si firmy budú prihlasovať vozidlá do zahraničia na svoje „dcéry“.
Nehovoriac o chudákoch bežných motoristoch, ktorí sa dostanú do pasce: viacčlenné rodiny, či obyvatelia horských oblastí potrebujú výkonnejšie automobily (MPV, SUV) a určite im nebude vyhovovať vozidlo s výkonom do 80 kW. Skrátka prídu tiež tí, ktorí potrebujú veľké kombi alebo dodávku. A športovo založených šoférov môže prejsť chuť na kúpu rozmerovo malého Twinga RS (98 kW), či Citroënu DS3 (149 kW) a ďalších podobných áut zo segmentu A, respektíve B, lebo tie sú podľa výkonu doslova nezaplatiteľné. Hoci v premávke sa priam strácajú medzi offroadmi, či limuzínami.
Takéto hry v konečnom dôsledku teda nepomôžu nikomu – ani Bruselu, ani slovenskej vláde.
Ivan Václavík







späť



21.07.2012 17:17:29
Súhlasím s napísaným a dodávam: Netreba podceňovať výrobcov automobilov v súčasnosti, ktorí nové autá podrobujú prísnym skúškam ešte pred ich zavedením do výroby a určite aj po 6 rokoch sú dnešné automobily po technickej stránke v dobrej kondícii. Jednoznačne je postačujúce absolvovať technickú kontrolu každé dva roky, ako to platí na Slovensku v súčasnosti.







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.