Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Leon ponesie modernizované logo SEAT (17.07.2012)

Nový SEAT Leon je prvým automobilom v segmente C (nižšia stredná trieda), ktorý má LED pre všetky osvetľovacie funkcie predných svetlometov. Vyžaruje z neho dynamika, no vďaka ľahkej konštrukcii karosérie patrí k hospodárnym vozidlám. Má od základu novú celkovú konštrukciu, v ktorej nachádzajú uplatnenie najnovšie technické riešenia v oblasti asistenčných systémov, informačných a zábavných systémov, podvozku a pohonu. Motory kombinujú skvelú dynamiku s vynikajúcou hospodárnosťou.
 „Nový Leon koncentruje všetky silné stránky značky SEAT ešte viac ako doteraz. Je to vozidlo so športovým charakterom a širokou škálou predností. Do segmentu kompaktných vozidiel prináša kvalitu a technológie z vyšších tried. Leon je rozhodujúcim krokom v realizácií rastovej stratégie značky SEAT. S päťdverovou karosériou bude uvedený na trh koncom tohto roka a následne bude ponuka doplnená o ďalšie varianty, ktoré vytvoria celú rodinu“, hovorí James Muir, prezident spoločnosti SEAT.
Najnovší Leon kombinuje kompaktnejší exteriér s priestrannejším interiérom. Prémiové materiály a úroveň remeselného spracovania sú samozrejmosťou. Všetky pohonné jednotky patria medzi najlepšie vo svojej triede z hľadiska spotreby paliva a emisií. Jedným z príkladov je Leon 1.6 TDI so systémom štart/stop. Jeho priemerná spotreba paliva je len 3,8 l/100 km a predbežná hodnota emisií CO2 je 99 g/km.
Dr. Matthias Rabe, viceprezident spoločnosti SEAT zodpovedný za výskum a vývoj, pripomenul: „Nový Leon postavený na spoločnej platforme MQB koncernu Volkswagen, ktorej prednosťou je ľahká konštrukcia, ponúka pozoruhodné jazdné vlastnosti s nízkymi emisiami CO2 a spotrebou paliva.“
S dĺžkou 4,26 metra je nový Leon približne o päť centimetrov kratší ako jeho predchodca, avšak rázvor sa predĺžil o takmer šesť centimetrov. Toto dômyselné usporiadanie umožňuje zachovať krátke previsy a zosilňuje vizuálne pôsobenie kolies. Praktickou prednosťou je väčší vnútorný priestor, najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách, a tiež objemnejší batožinový priestor.
Hranaté línie svetlometov sú typickým prvkom nového dizajnového štýlu značky SEAT, pričom dokonale zapadajú do ladných tvarov Leona. Po prvý raz sú v triede kompaktných vozidiel k dispozícií predné svetlomety LED. Tie prepožičiavajú prednej časti Leona nezameniteľný vzhľad. Ďalším charakteristickým rozpoznávacím znakom nového Leona sú svetlomety LED pre denné svietenie.
Elegantný vonkajší dizajn pokračuje v interiéri, ktorý má čistý, presvetlený a nekomplikovaný vzhľad. Prístrojová doska je nekonvenčná a elegantná, v dvojfarebnom vyhotovení, vďaka čomu budí dojem, že sa vznáša v priestore. Ušľachtilé detaily podčiarkujú vysokú úroveň remeselného spracovania – napríklad spomeňme veľké otvory ventilačnej sústavy, ovládacie prvky klimatizácie a trojrozmerne tvarované ozdobné obloženie. Batožinový priestor má objem 380 litrov, čiže o 40 litrov viac ako pri predchádzajúcej generácií.
Nová platforma, na ktorej je postavený SEAT Leon, umožnila vývojovým inžinierom posunúť prednú nápravu o 40 milimetrov viac dopredu. Výsledkom je dlhší rázvor a vyvážené rozloženie hmotnosti medzi nápravy, čo sú faktory, ktoré výrazne prospievajú komfortu a športovej ovládateľnosti. Vďaka pokrokovým konštrukčným metódam a použitiu ľahkých materiálov pri výrobe karosérie bola prevádzková hmotnosť znížená o 90 kilogramov v porovnaní s predošlou verziou.
SEAT posiela novú generáciu modelového radu Leon do boja o zákazníkov s niekoľkými výkonnými a hospodárnymi motormi TSI a TDI so zdvihovým objemom od 1,2 do 2 litrov.
Všetky motory sú vybavené priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním. Ich konštrukcia sa navyše vyznačuje nízkym vnútorným trením a schopnosťou rýchleho dosiahnutia prevádzkovej teploty. V porovnaní s ich predchodcami bola spotreba paliva znížená až o 22 percent.
Motor 1.6 TDI dosahuje najvyšší výkon 77 kW (105 k) a krútiaci moment 250 Nm. Vo verzii Ecomotive so systémom štart/stop a rekuperáciou energie spotrebuje v kombinovanom režime len 3,8 litra nafty na 100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 99 gramov na 1 km. Rozsiahle prepracovaný motor 2.0 TDI spotrebuje vo verzii Ecomotive v priemere len 4 litre nafty na 100 km, pričom s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 320 Nm poskytuje Leonu značnú dynamiku.
Ponuku motorov bude SEAT postupne rozširovať. Začiatkom roku 2013 sa začnú predávať modely Leon s motormi 1.2 TSI v dvoch verziách s výkonom 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k), ako aj 1.4 TSI s 90 kW (122 k). Na vrchole ponuky benzínových motorov je jednotka 1.8 TSI s výkonom 132 kW (180 k), ktorá kombinuje vstrekovanie benzínu priamo do valcov s nepriamym vstrekovaním do sacieho potrubia.
Paleta naftových motorov bude doplnená o 1.6 TDI s výkonom 66 kW (90 k) a novým najvýkonnejším turbodieselom 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k), ktorý poskytuje krútiaci moment 380 Nm.
V závislosti na motore budú na výber päťstupňové a šesťstupňové manuálne prevodovky alebo osvedčené šesťstupňové a sedemstupňové dvojspojkové prevodovky DSG.
Nový systém SEAT Drive Profile pre Leon FR umožní vodičovi meniť charakteristiku posilňovača riadenia, ovládanie škrtiacej klapky a zvuku motora (len pre verzie FR) v troch režimoch: eco, comfort a sport. K dispozícií bude tiež individuálne nastavenie, ktoré si vodič môže nakonfigurovať podľa svojich preferencií. Podľa nastavenia jazdného režimu sa v novom Leone zmení farba dekoračného LED osvetlenia interiéru. To je v režimoch eco a comfort biele, v režime sport červené.
Ďalším úplne novým prvkom na Leone je logo na maske chladiča, veku batožinového priestoru (slúži na jeho otváranie) a na volante. Leon bude prvý vozidlom, ktoré ponesie modernizované logo SEAT. To bude reprezentovať svojím dizajnom precíznosť a eleganciu dizajnérskeho štýlu španielskej automobilky. Uvedenie nového loga na všetkých vizuálnych materiáloch a zastúpeniach spoločnosti SEAT bude v septembri na Autosalóne v Paríži.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.