Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Mini dodávka so zaujímavými parametrami (24.06.2012)

Prvá malá prémiová dodávka na svete – Mini Clubvan – sa predstavuje verejnosti s dvoma sedadlami, piatimi dvermi, v typickom štýle. Týmto prevratným modelom, postaveným na platforme automobilu Mini Clubman, prenáša Mini pre značku typický element zábavnej jazdy a vrodenej charizmy do nového typu mestskej aplikácie.
Clubvan ako prvé prémiové vozidlo svojho druhu stanovuje nové štandardy štýlu, kvality a zábavnej jazdy v segmente dodávok na báze malého automobilu.
Vysoká funkčnosť, ktorú Mini Clubvan ponúka, je založená na uzavretom nákladovom priestore od zadných dverí až po operadlá vodiča a spolujazdca. Prístup k nákladu je jednoduchý buď cez široko sa otvárajúce delené zadné dvere, alebo cez bočné dvere Clubdoor na pravej strane. Vďaka dvojmiestnej konfigurácii, pevnej deliacej prepážke za prednými sedadlami a zaslepeným zadným bočným oknám je Clubvan klasifikovaný ako úžitkové vozidlo. Okrem toho, že je to prvý prémiový automobil svojho druhu, je to zároveň vôbec prvé úžitkové moderné Mini.
Na trh prichádza s troma modelovými verziami: One Clubvan s výkonom 72 kW (98 k), Cooper Clubvan s 90 kW (122 k) a ako dieselový Cooper D Clubvan s výkonom 82 kW (112 k). Táto charizmatická malá dodávka bude u predajcov k dispozícii od jesene 2012.
Clubvan sa vyrába v továrni Mini v Oxforde. Jeho britské korene siahajú až do roku 1960, keď pôvodné Mini iba rok po svojom uvedení nasledovala kreatívna a priestorovo efektívna verzia Morris Mini Van. Táto dodávka s rázvorom predĺženým o desať centimetrov, oddeleným nákladovým priestorom a delenými zadnými dvermi, ponúkala presne ten typ zvýšenej funkčnosti, ktorí hľadali vtedajší mestskí používatelia úžitkových automobilov.
Mini Clubvan teraz sleduje stopy svojho dávneho predchodcu a prenáša jeho tradíciu do 21. storočia – presne tak štýlovo, ako model Clubman s úspechom reprízuje úspech plne preskleného modelu Morris Mini Traveller, taktiež zo 60. rokov minulého storočia.
Novinka meria na dĺžku 3 961 mm, na šírku 1 683 mm, do výšky 1 426 mm a rázvor je 2 547 mm – teda rozmery má rovnaké ako Mini Clubman. Špecifický funkčný dizajn Clubvanu vznikol odstránením zadných sedadiel a pridaním niekoľkých individualizovaných prvkov. Zaslepené zadné bočné okná sú lakované vo farbe karosérie a majú vnútornú polykarbonátovú výstuž.
Plochá ložná podlaha a bočné steny sú obložené vysoko kvalitnou kobercovinou, strecha je po celej dĺžke potiahnutá čalúnením antracitovej farby. V nákladovom priestore sa nachádzajú 12-voltové zástrčky na pripojenie elektrických zariadení. V podlahe na kraji ložnej plochy je zapustených šesť kotviacich bodov na bezpečné upevnenie nákladu všetkých veľkostí a tvarov, čo zabráni jeho neželanému pohybu v priestore počas jazdy.
Deliaca priečka za sedadlom vodiča a spolujazdca pozostáva z dolnej pevnej hliníkovej časti a hornej mrežovanej sekcie z nehrdzavejúcej ocele, s pevným ukotvením ku karosérii. Okrem toho, že priečka bráni pri prudkom brzdení prieniku nákladu do priestoru posádky, umožňuje naložiť nákladový priestor až po strechu a využiť tak celú jeho kapacitu 860 litrov. Nákladový priestor je dlhý 115 cm a na najužšom mieste (hneď pri zadných dverách) je široký 102 cm. Maximálna nosnosť je 500 kilogramov.  
Z hľadiska úspornosti je prospešná funkcia Auto Start/Stop, ako aj indikátor radenia rýchlostných stupňov. Aj zásluhou týchto pomocníkov má napríklad Cooper D Clubvan v kombinovanom cykle EU spotrebu iba 3,9 l/100 km. Dokonca aj základná verzia Mini One Clubvan disponuje typickou dynamikou, keď 1,6-litrový agregát s plne variabilným časovaním ventilov produkuje maximálny výkon 72 kW (98 k). Ten umožňuje dosiahnuť akceleráciu z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 185 km/h. Priemerná spotreba podľa cyklu EU je iba 5,5 l/100 km, emisie CO2 len 129 gramov na kilometer.
Mini Cooper Clubvan s najvyšším výkonom 90 kW (122 k) je ešte živšie auto: šprint 0 – 100 km/h zvládne za 9,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 201 km/h. Kombinovaná spotreba a emisie CO2 majú aj v tomto prípade hodnoty 5,5 l/100 km, resp. 129 g/km.
Najúspornejším modelom je Mini Cooper D Clubvan, ktorého naftový, turbodúchadlom prepĺňaný, štvorvalec s výkonom 82 kW (112 k) rozbehne vozidlo z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 197 km/h. Priemerná spotreba podľa cyklu EU je 3,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 103 g/km.
Štandardom pre všetky tri modely je manuálna šesťstupňová prevodovka, Cooper D Clubvan môže byť na želanie vybavený aj doplnkovou šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Mini Clubvan je k dispozícii v jednej zo štyroch exteriérových farieb: Pepper White, Ice Blue, metalíza British Racing Green a metalíza Midnight Black. Mini Clubvan predstavuje modernú podobu dodávkového automobilu.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.