Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Peugeot Partner Tepee 1,6 HDi (02.11.2008)

Spoločník pre každého
Motoristi si možno ani neuvedomili, že od uvedenia prvého modelu Peugeot Partner už uplynulo 11 rokov. Teraz sa hlási o slovo jeho nástupca s prívlastkom Tepee, aby oslovil nielen podnikateľov, ale ako rodinné auto napríklad aj chalupárov. Napokon svojim výzorom spredu sa od osobného auta veľmi nelíši.
Charakteristickým prvkom je tlama, strieborná ochrana z plastu, výrazné hmlovky v nárazníku a vysoko posadený dominantný lev. Pri bočnom pohľade vynikne mierne stúpajúca kapota nadväzujúca na čelné sklo a strechu, pričom naboku sú výrazne klenuté blatníky. Mohutné zadné dvere sa vyklápajú nahor a v daždi dobre ochránia pri nakladaní tovaru alebo batožiny. V bočnej stene je uchytená vyberateľná baterka, ktorá inak slúži aj ako osvetlenie kufra.
Partner druhej generácie (Tepee) má úctyhodné rozmery. Na dĺžku meria 40,4 metra, na šírku a na výšku 1,8 m a rázvor je 2,7 m. Objem batožinového priestoru je 675/3000 litrov. Predné sedadlá sú pomerne vysoko, takže z miesta vodiča je dobrý prehľad o premávke – ako keby sedel v modeli MPV. Pochvalu si zaslúžia aj veľké vonkajšie zrkadlá a komfort v kabíne dopĺňajú lakťové opierky, zónová klimatizácia a vyhrievané predné sedadlá. Efektné sú tubusy na PET fľaše. Praktické držiaky pod stropom umožňujú bez problémov prevážať lyže alebo inštalatérske rúry; vpredu sú dlhé predmety zachytené na poličke pod stropom. Na zadných sedadlách je dostatok miesta, a to aj nad hlavami (keď sú v držiakoch lyže).
Veľkou devízou Partnera Tepee je úsporný malolitrážny motor. Pri ustálenej rýchlosti na rovine na piatom rýchlostnom stupni nám displej ukázal momentálnu spotrebu len 3,3 litra (!), pri 120-ke to bolo 6,5 l/100 km a pri 140-ke osem litrov. Jazdili sme väčšinou s tempomatom (na diaľnici aj po Bratislave) a v kombinovanom režime sme mali pri dynamickom jazdnom štýle spotrebu 7,2 l/100 km. Keď sme sa krotili, bol priemer 6,5 litra. V silnom vetre je však Tepee dosť citlivý a únosná rýchlosť na diaľnici bola 120 km/h.
Partner Tepee má dobre odhlučnenú kabínu a podvozok spoľahlivo tlmí nerovnosti vozovky. Dieselový motor dobre zrýchľuje, čo je dôležité najmä pri predbiehaní.
Ivan Václavík


Základné technické údaje testovaného vozidla

Peugeot Partner Tepee 1,6 HDi
Objem motora (cm3) 1 560
Výkon (kW/k) 80/110
Krútiaci moment (Nm) 240
Max. rýchlosť (km/h) 173
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 12,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,6

Cena testovanej verzie 19 747 € Základný model 16 826 €

+ Plusy
Priestorný, dobre odhlučnený interiér
Objemný batožinový priestor
Veľké vonkajšie zrkadlá

- Mínusy
Citlivosť na silný vietor
Vyššia cena







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.