Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Lancia Voyager 2,8 CRD Gold (12.04.2012)

Svet bujnej šoférskej fantázie.
Väčšinový vlastník amerického Chrysleru, ktorým je FIAT, urobil čáry-máry fuk – a je tu Lancia s povedomým názvom Voyager. Áno, je to ten starý známy van, ale s novým imidžom a pod novou značkou. Lancia Phedra sa v minulých rokoch veľmi neujala, no jej nástupca Voyager je iný „frajer“.
Svojimi rozmermi patrí Lancia Voyager medzi najväčšie jednopriestorové vozidlá v Európe. Na dĺžku meria 5,22 m, na šírku 2 metre a rázvor je úctyhodných 3,1 m. V takom kolose už musí byť miesta ako vo vlaku. A veruže aj je! Veľké auto pre početnú rodinu však dokáže poskytnúť nielen priestor, ale aj nevšednú dávku luxusu, kde si nielen šoférska fantázia príde na svoje. Všetci pasažieri majú čo obdivovať, majú sa čím zaoberať na dlhej trase.
Spomeňme najskôr šoférske vymoženosti: elektricky nastaviteľné pedále s pamäťou, vyhrievaný volant, či zadná parkovacia kamera, ktorá prenáša farebný obraz na rozmerný displej v strede prístrojovej dosky. Pasažierov určite potešia vyhrievané sedadlá v prvých dvoch radoch, automatická trojzónová klimatizácia, nehovoriac o hlavnom tromfe – priam nekonečnej variabilite priestranného interiéru. A doslova vyrazia dych tri obrazovky, na ktorých sa dajú sledovať dva rôzne filmy. Z troch obrazoviek sú v strope dve výklopné a k nim patria bezdrôtové slúchadlá.
Netradičné je usporiadanie sedadiel. V druhom rade sú dve samostatné, komfortné kreslá s lakťovými opierkami, v treťom rade je trojmiestna lavica, avšak na nej sa pohodlne odvezú len dvaja dospelí. Pýchou Voyagera je systém Stow ´n Go. Ten umožňuje zložiť sedadlá v druhom a treťom rade do podlahy, takže zostane rovný povrch aj na prevážanie väčších a dlhších predmetov. To človeka doslova nadchne, veď teoreticky zostane na uloženie batožiny objem 4 100 litrov! Napríklad pohodlne odveziete dva bicykle – pochopiteľne, i s pasažiermi. Alebo lyže, malý čln, či dokonca ľahký skúter. Fantázii sa medze nekladú...
Ak sú sedadlá na svojom mieste, teda vyklopené tam, kde boli predtým zložené, pod podlahou zostanú k dispozícii veľké úložné priestory. Vojde sa do nich i cestovná batožina. Celý systém však má malý háčik. Sedáky v druhom rade by mohli byť vyššie nad podlahou, operadlá v treťom rade sú nízke. Takže nie každý cestujúci bude spokojný.
Ďalší drobný nedostatok sme si uvedomili v daždivom počasí: cez posuvné bočné dvere, ktoré sú po oboch stranách karosérie, si pri vystupovaní ľahko zašpiníte nohavice o vypuklé prahy.
Dve sedadlá vpredu sú elektricky nastaviteľné, dobre anatomicky tvarované a telo sa v nich neunaví. Na vyhrievanom volante je ovládanie informačného displeja (vľavo) a tempomatu (vpravo), zospodu ramien volantu sú skryté kolískové ovládače rádia. Vonkajšie zrkadlá sú sklopné a malé oranžové trojuholníčky na ich ploche signalizujú prítomnosť iného vozidla vo vedľajšom jazdnom pruhu.
Pred spolujazdcom sú dve odkladacie priehradky s vekom, ďalšie priestory na odloženie rôznych predmetov sú po celom vozidle vrátane stropu. Efektné sú stropné diódové svetlá, inšpirované interiérovým osvetlením lietadiel, ktoré dovoľujú namieriť svetlo presne tam, kde je to potrebné.
Pod stropom je výklopné panoramatické zrkadlo na kontrolu detí, sediacich vzadu. V strope sú tiež tlačidlá na otváranie bočných a 5. dverí. Takže šofér má na výber: buď použije tieto tlačidlá alebo menšie na bezkľúčovom segmente. Na zatváranie slúžia samostatné tlačidlá pri dverách. Teda komfort umocnený na druhú.
Vari najväčšou slabinou tohto „mikrobusu“ je paradoxne štvorvalcový dieselový motor. Napriek objemu takmer tri litre má iba priemerné zrýchlenie, o dynamickej jazde sa vôbec nedá hovoriť. Ešteže sa reálna spotreba dá udržať na prijateľnej úrovni: v meste okolo 12 litrov, v rýchlosti 100 km/h približne len 7,5 litra, na diaľnici s tempomatom pri 130-ke 9 litrov. Pravda, tieto hodnoty nám displej ukázal pri jazde s prázdnym autom a po rovine. Pri plnom obsadení (s batožinou) budú hodnoty určite vyššie.
Reálny dojazd je 700 km a po skončení testu sme mali priemernú spotrebu 10,9 litra na 100 km. Žiaľ, tento údaj nekorešponduje s prianím výrobcu a k ôsmim litrom sme sa nedostali ani po vynulovaní dlhodobej spotreby. Nanajvýš tak k desiatim...
Konštatujeme, že na rozdiel od iných značiek, v Lancii Voyager treba tempomat aktivovať po každom vypnutí motora. Rovnako nás iritovalo vonkajšie osvetlenie. Po zastavení motora sme ho museli vypnúť a po naštartovaní opäť ovládačom zapnúť. Neraz sme preto zo zábudlivosti jazdili cez deň s neosvetleným autom. Na Slovensku tento  "nedostatok"  na požiadanie kupujúceho vyriešia dodatočnou montážou prídavného modulu.
Netradične tvarovanú radiacu páku na prístrojovom paneli má šofér poruke a jednotlivé jazdné režimy si s ňou radí pohodlne. Dokonca si môže zvoliť tzv. sekvenčné radenie šiestich stupňov – i keď mierne archaickým spôsobom.
Voyager je stvorený na komótnu, pohodlnú jazdu, prešpikovanú luxusom. Vzhľadom na jeho rozmery môže mať šofér problémy pri hľadaní voľného miesta, ale určite dobre poslúži napríklad na prevážanie hotelových hostí z letiska alebo ak máte početnú rodinu.
Mimochodom, v 120 krajinách sveta dosiaľ predali okolo 13 miliónov Voyagerov, čo je za 27 rokov naozaj úctyhodné číslo.
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta
Lancia Voyager 2,8 CRD

Objem motora (cm3)    2 776
Výkon (kW/k)        120/163
Krútiaci moment (Nm)    360
Max. rýchlosť (km/h)    185
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    12,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,9

Cena testovanej verzie 45 430 €    
Najlacnejšia verzia 34 430 €


+ Plusy
Luxusný interiér, systém sklápania sedadiel
Elektricky nastaviteľné pedále
Elektrické ovládanie bočných a piatych dverí
- Mínusy
Len priemerné zrýchlenie
Pri vystupovaní sa zašpiníte o vypuklé prahy
Po každom štarte treba zapnúť stretávacie svetlá











späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.