Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDm (15.11.2008)

Zábavná hračka
Taliani i Talianky majú vo veľkej obľube malé autá a táto početná rodina sa teraz rozrástla o najmenšiu Alfu Romeo s netradičným označením MiTo. Na prvý pohľad nezrozumiteľný názov má pre taliansku značku hlboký význam. Pripomína silné prepojenie medzi minulosťou a budúcnosťou značky – medzi Milánom, mestom dizajnu, ktoré stálo pri zrode štýlu vozidla a Turínom, kde sa vyrába.
V podobe modelu Alfa Romeo MiTo si Taliani trúfli na neľahkú úlohu – postaviť zdatného konkurenta pre legendárne Mini. Naša redakcia otestovala výkonnejší model s čiperným dieselovým motorom 1,6 JTDm, ktorý disponuje pod prednou kapotou stádom 120 koní a je s ním pekná zábava. Navyše dosahuje výnimočný krútiaci moment 320 Nm, čo sa prejaví pri zrýchlení na ktorýkoľvek rýchlostný stupeň. Na testovacom úseku sme hravo dosiahli aj maximálnu rýchlosť 198 km/h.
Základné charakteristiky tvoria dynamický exteriér s príťažlivým talianskym dizajnom, športový a štýlový interiér. Alfa Romeo MiTo je doplnená o najnovšie elektronické prvky: novátorský systém „Alfa D.N.A.“, o ktorom bude reč v nasledujúcich riadkoch, nové systémy zavesenia kolies, silné motory (priateľské k životnému prostrediu). Ďalej sem patria telematické systémy, avantgardná technológia v prospech aktívnej bezpečnosti, špičkový zvukový systém Bose® a ďalšie prvky.

Po prvýkrát v tomto segmente uvádza talianska značka úplne nový systém „Alfa D.N.A.“, ktorý má vplyv na motor, brzdy, riadenie, nápravu a prevodovú skriňu. Umožňuje tri rozdielne charakteristiky vozidla podľa štýlu jazdy alebo podmienok prevádzky: super športový (Dynamic), mestský (Normal) a napokon maximálne bezpečný režim aj v zložitých situáciách a zlých poveternostných podmienkach (All Weather). Stačí posunúť segmentom na stredovej konzole.
Zvolenú charakteristiku signalizuje informácia na displeji pred vodičom. Keď zvolíte režim Dynamic, ktorý umožňuje veľmi dynamickú jazdu, zobrazuje sa na displeji digitálny ukazovateľ plniaceho tlaku turbodúchadla. Vyskúšali sme si všetky tri režimy a paradoxne sme nezaznamenali dramatické rozdiely v spotrebe medzi dynamickým a normálnym nastavením. S aktivovaným tempomatom pri ustálenej rýchlosti 120 km/h sme dosiahli momentálnu spotrebu v rozpätí 5,6 – 5,9 litra. Markantný rozdiel sme však pocítili v zrýchlení – dynamická charakteristika umožňovala skutočne razantné zrýchlenie. S týmto nastavením korešpondovali agresívne brzdy, pričom aj v ostrých zákrutách sa Alfa Romeo MiTo bezpečne držala v stope.
Keď sme zvoľnili tempo, počítač nám ukázal na šiesty prevodový stupeň pri ustálenej osemdesiatke priemernú spotrebu iba 4,5 litra, pri rýchlosti 120 km/h 5,6 l. Celkový dojazd 600 km (v reálnej premávke) je však na dieselový agregát málo. V kombinovanom režime bola spotreba 6,2 litra.
Ďalším inovatívnym prvkom vo vozidle Alfa Romeo MiTo je elektronický systém Q2, ktorý pôsobí iba na brzdy a zabezpečuje efekt samosvorného diferenciálu. Zvyčajne stráca vnútorné koleso adhéziu a dráha vozidla sa odchyľuje, keď auto zrýchľuje zo zákruty. Systém Q2 vďaka kontrole trakcie zabrzdí vnútorné koleso, prenesie krútiaci moment na vonkajšie koleso a dá mu tak potrebnú priľnavosť. To umožňuje zotrvať v zamýšľanej dráhe pri zachovaní maximálnej priľnavosti.

Štvormetrové MiTo má priaznivý aerodynamický profil (koeficient odporu vzduchu Cx = 0,29) a za zmienku tiež stoja široké pneumatiky, ktoré zabezpečia najvyššiu stabilitu aj pri náročných jazdných podmienkach.
Ivan Václavík

Základné technické údaje testovaného vozidla
Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDm
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 198
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,8

Cena testovanej verzie 20 908 € Základná verzia 14 933 €
+ Plusy
Dizajn, športový naturel
Rýchly nástup bŕzd, systém Alfa D.N.A.
Výnimočný krútiaci moment
- Mínusy
Hrana kufra je extrémne vysoko
Málo miesta na zadných sedadlách
Relatívne malý dojazd







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.