Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Nové značenie pneumatík čoskoro vstúpi do praxe (10.03.2012)

Necelý jeden rok zostáva do chvíle, keď všetky predávané pneumatiky v Európe budú musieť byť označené štítkom, znázorňujúcim ich hodnotenie v troch dôležitých oblastiach. Spoločnosť Goodyear Dunlop už teraz lepí štítky na milióny pneumatík v súlade so špecifikáciou Európskej únie. Nový predpis vstúpi do platnosti 1. novembra 2012 a o jeho detailoch nás informovala Katarína Ardová zo spoločnosti Goodyear Dunlop.
Do hodnotenia podľa novej testovacej metodiky Európskej únie spadá vyše 10 000 rôznych typov a rozmerov pneumatík Goodyear a Dunlop na osobné a nákladné vozidlá. Vďaka novej európskej legislatíve sa budú spotrebitelia od 1. novembra 2012 orientovať v obchodoch s pneumatikami podľa označenia štandardizovaným štítkom. Ten poskytne informácie o troch kľúčových parametroch pneumatiky – valivom odpore, priľnavosti na mokrej vozovke a hlučnosti.
Od uvedeného dátumu musia byť všetky pneumatiky na osobné autá, ľahké nákladné automobily a nákladné automobily, vyrobené po 1. júli 2012, predávané jedine s týmito informáciami. Tak povediac budú doslova oštítkované, ako je to v súčasnosti vidieť na elektrospotrebičoch.
Spoločnosť Goodyear Dunlop je presvedčená, že táto skutočnosť umožní zákazníkom a správcom vozidlových parkov zamerať sa pri nákupe pneumatík viac na ich výkonnostné parametre.
„Nové značenie pneumatík podľa nariadenia Európskej únie zmení spôsob predaja aj nákupu pneumatík. Upozorní na významnú úlohu pneumatík z hľadiska bezpečnosti na cestách a na výhody prvotriednych  vlastností, ktoré produkty prémiových značiek poskytujú. Vzdelávame našich obchodných partnerov a objasňujeme im, ako môžu vďaka značeniu pneumatík priviesť zákazníka k bezpečnejším a z hľadiska životného prostredia šetrnejším pneumatikám. Prémioví výrobcovia pneumatík, medzi ktorých sa radí spoločnosť Goodyear Dunlop, budú so svojimi veľmi kvalitnými výrobkami ťažiť z nového značenia, ktoré so sebou prináša objektívne a porovnateľné informácie o vlastnostiach jednotlivých pneumatík,“ uviedol Arthur de Bok, prezident Goodyear Dunlop EMEA.
Každý typ a rozmer pneumatiky bude musieť byť ohodnotený, pričom testovanie a udeľovanie príslušných certifikácií robia samotní výrobcovia. Vyše 270 skúšobných jazdcov, inžinierov a technikov spoločnosti Goodyear Dunlop sa v súčasnosti venuje zbieraniu dát o vyše 10 000 rôznych typoch a rozmeroch pneumatík pre osobné a nákladné automobily podľa predpisov schválených Európskou úniou.
„Tri kritériá uvedené na štítku sú súčasťou päťdesiatich kritérií, ktoré hodnotíme v našom rozsiahlom testovacom programe pri každom novom výrobku. Pripravované značenie pneumatík nám teda nepridáva žiadne nové kritériá pre hodnotenie, ale vyžaduje dodatočnú certifikáciu a klasifikáciu podľa špecifikácií odsúhlasených Európskou úniou,“ vysvetlil Emmanuel Robinet, šéf Goodyear & Dunlop Tire Evaluation Department.
Jean-Pierre Jeusette, generálny riaditeľ Goodyear Innovation Centre Luxembourg dodáva: „Spoločnosť Goodyear Dunlop, ktorá v roku 2010 predala vyše 70 miliónov pneumatík v Európe, na Blízkom Východe a v Afrike, označí zodpovedajúcim štítkom milióny rôznych druhov a rozmerov pneumatík. Na prvý pohľad jednoduchá vec v podobe pridania malej nálepky s hodnotením na pneumatiku však má obrovský dopad na výrobné a logistické postupy. Sme presvedčení, že všetky požadované postupy budú zavedené včas, pred uvedením nového značenia na trh. Veríme, že európske značenie pneumatík prinesie výhody pre všetkých spotrebiteľov vrátane bežných kupujúcich a nasmeruje ich k bezpečnejším a úspornejším pneumatikám.“
Na tlačovej besede sme sa dozvedeli aj odpovede na niektoré  podstatné otázky.
Nové nariadenie Európskej únie, ktoré zavádza povinné označenie pneumatík štandardizovaným štítkom, poskytuje cenné informácie pre spotrebiteľov o troch kľúčových výkonnostných parametroch: valivom odpore, priľnavosti na mokrej vozovke a hlučnosti. Štítok je podobný energetickému označeniu, používanému na bielej domácej technike, ako sú chladničky a práčky. Avšak štítok na pneumatike zároveň   obsahuje informácie o bezpečnostnej charakteristike výrobku.
Čo je účelom nového značenia pneumatík?
Cieľom je zvýšiť bezpečnosť v cestnej premávke, zlepšiť hospodárnosť prevádzky a zvýšiť šetrnosť k životnému prostrediu podporovaním úspornejších a bezpečnejších pneumatík s nižšou hlučnosťou. Označovanie zabezpečí lepšiu informovanosť koncových spotrebiteľov pri výbere pneumatík.  
Prečo sú také dôležité tri vybrané kritériá?
Valivý odpor ovplyvňuje spotrebu pohonných látok pri automobiloch, a preto má aj priamy vplyv na životné prostredie. Hodnota priľnavosti na mokre je kľúčovým ukazovateľom z hľadiska bezpečnosti na ceste, poskytuje totiž informáciu o dĺžke brzdnej dráhy na mokrej vozovke. Hlučnosť pneumatiky má vplyv na kvalitu životného prostredia. Označuje sa troma vlnkami – jedna zdôraznená znamená najlepšie hodnotenie.
Povie kupujúcemu štítok všetko, čo potrebuje vedieť?
     
Tri parametre uvedené na štítku sú dobrým východiskovým bodom a určite je možné považovať ich za veľmi dôležité z bezpečnostného aj enviromentálneho hľadiska. Avšak existuje niekoľko ďalších dôležitých kritérií, ktoré by zároveň mali byť zvažované pri posudzovaní vlastností pneumatík. Spoločnosť Goodyear Dunlop testuje pri vývoji každej novej pneumatiky vyše 50 parametrov, medzi ktoré patrí odolnosť voči aquaplaningu, ovládanie na suchu a na mokre, či dĺžka brzdnej dráhy na suchej vozovke – teda podstatné bezpečnostné ukazovatele, ktoré nové značenie nezachytáva. Je preto vhodné poradiť sa pri výbere pneumatiky s profesionálnym predajcom a využiť informácie, ktoré poskytuje štítok. Oplatí sa veriť kvalitným a spoľahlivým výrobcom pneumatík s dobrou povesťou.
Kedy budú štítky na predávaných pneumatikách?
Nariadenie Európskej únie vyžaduje, aby informácie o valivom odpore, priľnavosti na mokre a hlučnosti boli dostupné najneskôr 1. novembra 2012 na pneumatikách vyrobených po 1. júli 2012. Výrobcovia pneumatík však môžu označovať pneumatiky už aj skôr.
Ktoré pneumatiky nebudú musieť byť označované štítkom s hodnotením?
Mimo rámec vytýčený novou legislatívou patria protektorované pneumatiky, profesionálne off road pneumatiky, pretekárske pneumatiky, ako aj pneumatiky s hrotmi, dojazdové rezervné pneumatiky a pneumatiky určené na vozidlá, ktorých prvá registrácia sa uskutočnila pred 1. októbrom 1990. Takisto nemusí byť štítok s hodnotením na pneumatikách s rýchlostným indexom nižším ako 80 km/h, na ráfiku s priemerom menším ako 254 mm, alebo väčším ako 635 mm a na motocyklových pneumatikách.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.