Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Peugeot 508 GT 2,2 HDI (18.11.2011)

Oslnivý návrat k francúzskej elegancii.
Prvé dojmy sú priaznivé: príťažlivá karoséria v športovom strihu, pohodlie a dostatok priestoru v kabíne, noblesný rozjazd a vzápätí razantný odpich, ak šofér len trošku pritlačí plynový pedál. Dieselový motor Peugeota 508 vo verzii GT má dostatok sily už od nižších otáčok, pričom sa neprejavuje hlučne ani na diaľnici. Vrcholnú verziu 508 GT odlišujú dve markantné koncovky výfuku, integrované do nárazníka.
Agregát je veľmi dobre utlmený a prevodovka má tendenciu držať otáčky čo najdlhšie čo najnižšie. V praxi to znamená, že pokiaľ prudko nepridávate plyn, motor má plynulý záber aj pri 1 500 otáčkach. Najväčší hluk spôsobujú odvaľujúce sa zimné 18“ pneumatiky.
Pri pokojnej jazde rýchlosťou 125 km/h sme zaznamenali (s aktivovaným tempomatom) sympatickú spotrebu len 6,6 litra. Keď sme zvoľnili na 100 km/h, priebežná spotreba klesla na 5,5 litra. Aj s dynamickou jazdou po meste nám to v konečnom účtovaní vyšlo v priemere na 7,7 litra. Bez problémov sme dosiahli dojazd 800 km na jednu nádrž.
Pri razantnom prejazde zákrut sa Peugeot 508 GT nijako výrazne nenakláňa, spoľahlivo drží zvolenú stopu a mierne problémy nám spôsobovalo len oneskorovanie automatickej prevodovky pri výjazde zo zákruty, kde sme sa nevyhli malému oneskoreniu pri akcelerácii. Klasická automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom však disponuje aj športovým režimom (tlačidlo S), ba k dispozícii má šofér i páčky pod volantom, takže pre voľbu vhodnej dynamiky radenia poskytuje 508 GT dostatok možností.
Pochvalu si zasluhujú výborné brzdy, ako aj nečakane veľká zotrvačnosť vozidla. Peugeot 508 GT určite patrí na cestách k lepšiemu priemeru vo svojom segmente – nielen čo sa týka jazdných vlastností. Okrem karosérie i dizajn prístrojového panelu pôsobí nadčasovo, je moderný a vlajkovú loď značky Peugeot posúva na vyššie priečky. Mäkčený plast siaha až po stredový tunel, s novým volantom sa výborne pracuje, aj keď nejeden vodič by privítal, keby bol jeho priemer menší.
Najmä v chladnejších dňoch sme si pochvaľovali výkonnú štvorzónovú klimatizáciu so samostatným ovládaním pred zadnými sedadlami a vyhrievané predné sedadlá s možnosťou predĺženia sedáku v štýle BMW. Sedadlá sú pohodlné, no bočné opierky majú od seba zbytočne vzdialené, takže útla dievčina za volantom nepocíti dostatočnú bočnú oporu tak, ako urastený podnikateľ. Pasažieri na predných i zadných sedadlách majú dostatok miesta a neunaví ich ani dlhšia jazda. Za pomerne masívnou nakladacou hranou je objemný kufor (503 litrov).
Štartovanie motora tlačidlom (vľavo od volantu) je bezkľúčové, ale diaľkový ovládač niet kam v aute odložiť – zostáva len vrecko saka, či kabelka alebo niektorý z mála odkladacích priestorov; napríklad v popolníku pred radiacou pákou. Sklamaní sme boli z nedostatku odkladacích priestorov a ešte aj tie, ktoré sme mali k dispozícii, boli doslova miniatúrne. Napríklad pod lakťovou opierkou, kam sme uložili mobil. Napriek tomu považujeme interiér v päťstoosmičke za jeden z najkrajších v strednej triede.
Za volantom sme si uvedomili výbornú ergonómiu a chválime tiež informačný systém i prehľadnú navigáciu. Nočná jazda s týmto automobilom a so zapnutým tempomatom (ovládacie tlačidlá sú na volante) jednoznačne patrí medzi veľmi príjemné zážitky. Atmosféru na palube umocňujú slnečné clony na zadných oknách a decentné podsvietenie kokpitu – v  interiéri dominuje osvetlenie LED.
Na výklopnom čiernom displeji pred šoférom sú uvedené najdôležitejšie údaje (aktuálna rýchlosť, nastavenie tempomatu, navigačné šípky), ktoré sú výborne čitateľné v noci i v slnečnom počasí. Údaje sa premietajú aj na obrazovku uprostred a medzi kruhovými prístrojmi. Okrem tradičného teplomera je pred vodičom i teplomer oleja, čo si však šofér veľmi neuvedomí. Najčastejšie sa totiž sústreďuje na výklopný displej pred čelným sklom. Apropo, čelné sklo: je cez neho výborný výhľad všetkými smermi, pričom malé trojuholníkové sklá výhľad ešte viac zlepšujú.
Športovo naladený a dynamicky vyzerajúci Peugeot 508 GT vo viacerých parametroch uspokojí i náročných klientov, pričom môže byť dobrým riešením i pre rodiny s dvoma deťmi. Návrat k francúzskej elegancii istotne oslní mnohých.
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta

Peugeot 508 GT 2,2 HDI

Objem motora (cm3)    2 179
Výkon (kW/k)        150/204
Krútiaci moment (Nm)    450
Max. rýchlosť (km/h)    234
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 8,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7

Cena testovanej verzie 37 800 €    
Najlacnejšia verzia 20 900 €


+ Plusy
Výkonný motor, priaznivá spotreba, ticho v kabíne
Priestorný interiér, nadčasový dizajn
Obsažný výklopný displej pred vodičom
- Mínusy
Nedostatok odkladacích priestorov v kabíne














späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.