Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Iveco sa pýši stádom 205 koní (08.10.2011)

Už od svojho prvopočiatku je Iveco Daily nefalšovaným nákladným automobilom so samostatným rámom podvozka, ktorého konštrukcia je prispôsobená tak, aby umožnila jednoduchú montáž nadstavby. Na cestách sa Daily objavil v roku 1978 – krátko po vzniku spoločnosti Iveco. Spoľahlivé a hospodárne vozidlo, ohľaduplné voči životnému prostrediu, je určené všetkým, ktorí dopravujú tovar alebo ľudí.
Rýchla obmena verzií nasledovala v priebehu 12 rokov, keď sa medzi zákazníkov dostalo až šesť generácií. Dosiaľ sa predalo 2,5 milióna týchto užitočných a obľúbených áut. V centre mesta, v rýchlej medzimestskej doprave, ale aj na prácu v ťažkých terénnych podmienkach je Daily už dlhší čas dobrou voľbou pri výbere ľahkého úžitkového vozidla. V súčasnosti ho vyrábajú nielen na troch kontinentoch: v Európe (Taliansko, Španielsko), ale aj v Brazílii a Číne. Predáva sa v 160 krajinách, kde je 4 500 servisných miest.
Aj v najnovšej verzii – ôsma generácia mala svetovú premiéru v Turíne koncom septembra 2011 – si udržiava povesť spoľahlivého, výkonného a všestranne využiteľného vozidla. Firma Iveco ho systematicky inovuje a teraz prichádza s novým, vysoko efektívnym motorom s väčším výkonom, ktorý je lepší z hľadiska úspornej prevádzky, aj z ekologického pohľadu.
Pýchou je 3-litrový naftový motor Euro 5, ktorý dosahuje špičkový výkon 150 kW (205 k) s pozoruhodným krútiacim momentom 470 Nm. Je to zásluhou úpravy dvojice turbodúchadiel, z ktorých jedno je kompaktné s malou zotrvačnosťou, určené na rýchlu, dostatočne energickú reakciu pri veľmi malých otáčkach motora, kým väčšie podporuje dosiahnutie maximálnych hodnôt v oblasti výkonu i krútiaceho momentu. Súčasne ponúka zredukovanú hladinu emisií, ako aj nízku spotrebu paliva. Tento agregát je prvým štvorvalcovým dieselom s výkonom nad 200 koní, ktorý ponúka Iveco.
Motor s objemom 2,3 litra ťaží zo zvýšeného krútiaceho momentu (320 Nm) a nového systému vstrekovania paliva Multijet II, ktorý optimalizuje proces spaľovania. Je výrazným prínosom z hľadiska nízkej hlučnosti motora, spotreby paliva a produkcie výfukových emisií. Dosahuje výkon 108 kW (146 k) a spĺňa očakávania zákazníkov najmä z hľadiska zníženej spotreby.
Technológia smerujúca k znižovaniu emisií dieselových motorov je rozšírená o systém EGR, ktorý spolu s vylepšeným spracovaním výfukových plynov zabezpečuje presné rozdelenie recirkulovaných výfukových plynov medzi jednotlivé valce. Súčasťou štandardného vybavenia je tiež filter pevných častíc – DPF (Diesel Particulate Filter). Štruktúra výfukového systému a logika systému EGR boli optimalizované s ohľadom na používanie vozidla v hustej mestskej doprave.
Nové Iveco Daily má svetlá na denné svietenie a nové hmlovky s aktívnou funkciou osvetľovania zákrut, kam vozidlo odbočuje. Štandardná výbava zahŕňa nový elektronický stabilizačný program ESP 9. generácie s aktívnymi snímačmi a ďalšie systémy aktívnej bezpečnosti: ABS (protiblokovací brzdový systém), EBD (elektronické rozdeľovanie brzdného účinku), ASR (regulácia preklzávania kolies pri akcelerácii), MSR (regulovanie brzdného účinku motora pri náhlom ubratí plynu), HBA (hydraulický brzdový asistent pre maximálnu účinnosť núdzového brzdenia), Hill Holder (asistent rozjazdu do kopca), LAC (adaptívna regulácia brzdenia s ohľadom na ťažisko nákladu), TSM (zníženie výkyvov prívesu), HRB (podpora účinku bŕzd zadných kolies), HFC (kompenzácia „vädnutia“ bŕzd), RMI (zmiernenie klopeného momentu) a ROM (zníženie rizika prevrátenia).
Z hľadiska palety modelov tvorí nové Daily ucelený produktový rad s celkovou hmotnosťou od 2,8 tony do 7 ton a maximálnym užitočným zaťažením až 4,7 tony. Furgony sú k dispozícii s nákladným priestorom do 17,2 m3 a v ponuke je šesť rôznych karosárskych vyhotovení, vďaka čomu Daily patrí medzi špičku vo svojej triede. Rovnako disponuje kompletným radom motorov vrátane modifikácií na alternatívne palivá a elektrický pohon.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.