Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Mini Cooper DS 2,0 (24.08.2011)

Neprehliadnuteľná ikona priťahuje pohľady.
Ruku na srdce, všetci priaznivci iných značiek ako Mini: Keď ho zbadáte v premávke – obzriete sa za ním? Verím, že väčšina áno, lebo Mini Cooper v ktorejkoľvek verzii je príťažlivý automobil s retro nábojom, no pritom moderný a v bežnej premávke neprehliadnuteľný. Skrátka, ikona s výnimočným imidžom.
Výrobca ponúka niekoľko verzii vrátane kombi a kupé. Nám poskytol importér rovnako pozoruhodný Mini Cooper DS s balíkom John Cooper Works a dvojlitrovým dieselovým motorom.
MINI Cooper DS vás uchváti – okrem iného – aj svojím charakteristickým otvorom na prednej kapote, ktorý slúži na prívod vzduchu, čiernou šesťuholníkovou maskou chladiča a nápadnými vzduchovými vstupmi v jej dolnej časti na chladenie bŕzd. Výnimočnú dynamiku zvýrazňujú športové 16-palcové zliatinové disky, provokujúca centrálne umiestnená dvojitá koncovka výfuku a robustný zadný spojler.
V interiéri sú všade samé kruhy, ako pocta klasickému autíčku Mini Cooper spred 50 rokov. Na prístrojovom paneli dominuje obrovský rýchlomer. Komfortný je vstup do vozidla prostredníctvom segmentu s diaľkovým ovládaním. Štartuje sa tlačidlom, ktorým sa tiež vypína motor. Nerezové pedále vrátane opierky na ľavú nohu zdôrazňujú športový charakter auta – sú rovnaké ako v modeloch Cooper S alebo John Cooper Works. Pre ne je identifikačným znakom nielen veľký vstupný otvor na prúdenie vzduchu k motoru a predným brzdám, ale aj nenápadné otvory pri prahoch, kadiaľ prúdi vzduch na chladenie zadných bŕzd. Aerodynamiku zlepšujú prídavné prahy a chrómované lemovanie zadných svetiel pripomína pôvodný klasický Mini.
Pasažieri, najmä na predných sedadlách, majú maximálny komfort. Automatická klimatizácia sa rýchlo prispôsobí zvolenej teplote. Dobre tvarované, predné anatomické sedadlá sú vyhrievané. Efektné je fialové podsvietenie interiéru a na osvetlených prahových lištách môžete mať  individuálny nápis. Na testovanom exemplári sme mali lištu John Cooper Works. Na volante sú tlačidlá na ovládanie rádia, telefónu a tempomatu. Obrovský kruhový tachometer kontrastuje s miniatúrnym informačným displejom v spodnej časti otáčkomera.
Dve clony pod predným sklom dopĺňa tretia pri okne vodiča, svoje poslanie však plní len vtedy, ak je šofér vysoký a hlavu má tesne pod stropom. Systém Start/Stop je vypínateľný; ak je aktivovaný, motor naštartuje po stlačení spojkového pedálu. Trošku zbytočný sa nám vidí ostrekovač reflektorov, ktoré sa počas jazdy veľmi neznečisťovali. Batožinový priestor má skromný objem 160 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel zväčšíte na 680 litrov.
Objem palivovej nádrže je 40 litrov a dojazd len okolo 600 kilometrov. Na rozdiel od výrobcom deklarovanej priemernej spotreby 4,3 litra sme totiž v skutočnosti mali v kombinovanom režime spotrebu 5,9 litra. Na diaľnici pri využití maximálneho rýchlostného limitu 130 km/h bola priebežná spotreba 6,3 litra, pri stovke nám displej ukázal 4,6 l. Z hľadiska spotreby je teda dieselový dvojliter poriadne pažravý.
V každom prípade však jazda s týmto Cooperom, ktorý na dĺžku meria 3,7 m, patrí medzi nezabudnuteľné zážitky. Dostatočne tvrdý podvozok umožňuje ostrý prejazd zákrutami v štýle motokáry, výborné zrýchlenie vás zatlačí do sedadiel a spoľahlivé brzdy bezpečne vyriešia i menšiu krízovku. Šesť prevodových stupňov je dobre odstupňovaných, takže pri mierne voľnejšom tempe je vnútorný hluk minimálny.
Pre fajnšmekrov ponúka Mini Cooper DS tri balíky: Salt, Pepper a Chili. Ako názvy napovedajú, ide o výrazné ochutenie tohto modelu. Už základná chuťovka obsahuje výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, predné hmlovky a palubný počítač. Pepper je „ostrejší“ a obsahuje napríklad výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, predné hmlovky, palubný počítač, či dynamickú kontrolu trakcie. Napokon balík Chili: Bi-xenónové svetlá, dynamická kontrola trakcie, multifunkčný volant, palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca...
Z bezpečnostných prvkov spomeňme štyri kotúčové brzdy, automatickú kontrolu stability a trakcie, ktorá zabráni kolesám v pretáčaní a zaručí ideálne podmienky pre rozjazd, ďalej kontrolu brzdenia v zákrutách (CBC), elektronické rozdeľovanie brzdného účinku (EBD), ktoré distribuuje brzdnú silu medzi prednú a zadnú nápravu. Brzdový asistent urýchli proces spomaľovania, zaistí maximálnu intenzitu brzdenia, a tým skráti brzdnú dráhu.
Štandardná dynamická kontrola stability (DSC) eliminuje kritické jazdné situácie pomocou zásahu do riadiacej jednotky motora a v prípade potreby pribrzďuje jednotlivé kolesá vpredu i vzadu.
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta
Mini Cooper DS 2,0

Objem motora (cm3)    1 995
Výkon (kW/k)        105/143
Krútiaci moment (Nm)    305
Max. rýchlosť (km/h)    215
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,3

Cena testovanej verzie 23 100 €    
Najlacnejšia verzia 16 000 €


+ Plusy
Výrazný imidž, jazdné vlastnosti
Minimálny vnútorný hluk
Výborné zrýchlenie, brzdy
- Mínusy
Oveľa vyššia spotreba než uvádza výrobca
Nadbytočný ostrekovač reflektorov
Miniatúrny informačný displej








späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.