Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Štúdia Allianz varuje pred traktormi (18.07.2011)

Vodiči poľnohospodárskych strojov a traktorov sú čoraz častejšie vinníkmi dopravných nehôd. Uvádza to štúdia Allianz Centra pre technológie. Napríklad motocyklista pri zrážke s traktorom takmer nemá šancu prežiť.
Allianz – Slovenská poisťovňa eviduje na slovenských cestách len za minulý rok 433 poistných udalostí, ktorých aktérom boli veľké poľnohospodárske stroje. Až v 340 prípadoch zapríčinili dopravnú nehodu traktory, či kombajny. S príchodom letných mesiacov sa na Slovensku začína obdobie žatvy poľnohospodárskych plodín, čím sa zvyšuje výskyt traktorov, kombajnov a iných poľnohospodárskych strojov na našich cestách.
Ako ukázala najnovšia štúdia Allianz Centra pre technológie, práve pri stretnutí s týmito nadrozmernými vozidlami by ste mali byť opatrnejší. Zo štúdie vyplýva, že dopravné nehody s telesnými zraneniami najčastejšie zapríčinia šoféri traktorov (63,1 %) zatiaľ čo pri ostatných účastníkoch cestnej premávky je to menej – vodiči automobilov ich zapríčinia 56,2 % a motocyklisti 47,8 %.
Hlavnými účastníkmi nehôd s poľnohospodárskymi strojmi sú podľa štúdie osobné automobily – v 63,5 % prípadov; podiel nehôd s motocyklami je 21,6 %. Pre motocyklistov je však situácia dramatickejšia, čo sa týka zranení a úmrtí. Podiel zranených motocyklistov je 39,7 %, pri pasažieroch automobilov je to o 38,2 %. Podľa realistických nárazových testov, motocyklista, ktorý sa zrazí s traktorom pri rýchlosti 70 km/h, nemá prakticky žiadnu šancu na prežitie. Riziko usmrtenia pri nehode motocyklistu s traktorom je štyrikrát vyššie, ako keby sa zrazil s osobným automobilom.
Z ďalších výsledkov štúdie Allianz vyplýva, že vyše 90 percent vyšetrovaných nehôd traktorov sa stalo v priebehu dňa a na verejných komunikáciách (91,7 %) a iba jeden z desiatich prípadov (8,3 %) sa stal na súkromnom pozemku. Najčastejšie sa nehody stávajú pri otáčaní na ceste – 40,8 % prípadov a pri nedaní prednosti sprava alebo pri vychádzaní z vedľajšej cesty na hlavnú – 28,7 %. Miestom najčastejších havárií ťahačov alebo strojov s prípojným vozíkom sú križovatky alebo miesta výjazdu z vedľajšej cesty na hlavnú, či naopak.
Problematická je aj nízka rýchlosť traktorov, kombajnov a iných strojov, ktorá bežnému účastníkovi cestnej premávky komplikuje cestovanie. „Vodiči automobilov sa často snažia poľnohospodárske vozidlá čím skôr predbehnúť, a to aj na neprehľadnom mieste. Z takýchto dopravných nehôd traktor vyviazne bez akéhokoľvek škrabnutia, zatiaľ čo vodič osobného auta si uplatňuje zo svojho havarijného poistenia omnoho vyššiu škodu,“ uvádza Jozef Hrdý z Allianz – Slovenskej poisťovne.
Za minulý rok eviduje Allianz – Slovenská poisťovňa na našich cestách 433 poistných udalostí, ktorých aktérmi boli veľké poľnohospodárske stroje, pričom až v 340 prípadoch boli traktory, či kombajny vinníkmi dopravnej nehody, čo je vyše 78 %. Celkovo sa výška škôd, ktoré zapríčinili traktory alebo iné poľnohospodárske stroje, vyšplhala až do 291 404,13 €. Potenciálne riziká, ktoré predstavujú tieto stroje na cestách, dobre ilustruje nasledujúci príklad poistnej udalosti.
Vodič traktora s vlečkou odbočoval z hlavnej cesty na vedľajšiu, nedal však prednosť v jazde a začal odbočovací manéver v čase, keď ho predbiehal Renault Traffic. Podľa došetrenia a simulácie priebehu nehody, zistenia brzdných dráh a ďalších okolností sme skonštatovali, že nehodu zavinil vodič traktora, pretože v čase, keď Renault  začal intenzívne brzdiť,  bola jeho pozdĺžna os rovnobežná s osou vozovky. Inak povedané, Renault v tom čase ukončil zmenu jazdného pruhu a traktor predchádzal, teda traktor mal pri odbočovaní vľavo dať prednosť v jazde a nevchádzať do jazdnej dráhy Renaultu Traffic.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.