Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIVECOJaguar
JeepKiaKoenigsegg
KTMLadaLamborghini
LanciaLand RoverLexus
LincolnLotusMaserati
MaybachMazdaMcLaren
Mercedes-BenzMiniMitsubishi
MorganNissanOpel
PaganiPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Nový Actros predurčuje vývoj (03.07.2011)

Koncom septembra začnú vyrábať Nový Mercedes-Benz Actros, ktorý predurčuje ďalší vývoj nákladných vozidiel s trojcípou hviezdou. Objednávky naň už prijímajú aj na Slovensku. Ako prvý nákladný automobil pre diaľkovú prepravu spĺňa najnáročnejšiu emisnú normu Euro VI (začne platiť najneskôr v roku 2014), pričom sa môže dodávať i vo vyhotovení, ktoré plní normu Euro V.
Oproti úspešnému aktuálnemu modelovému radu Actros MP3, ktorý už dosiahol vyše 700-tisícový odbyt, je tento nasledovník s novým do detailov prepracovaným, aerodynamickejším dizajnom hospodárnejší (o 7 percent nižšia spotreba), jazdí dynamickejšie a súčasne bezpečnejšie, pričom poskytuje väčší komfort. Vysoké investície do vývoja najnovšieho Actrosa (viac ako 1 miliarda eur) napomohli technologicky vykompenzovať i nevýhody použitého náročného čistenia spalín.
Pri uvedení na trh sa najnovší Actros bude dodávať ako ťahač alebo valník v štyroch výkonových triedach radového šesťvalcového motora (od 310 kW/421 k po 375 kW/510 k). Charakterizuje ho moderná technológia, ktorá zahŕňa jedinečný systém vstrekovania X-Pulse, spätné vedenie spalín a ich dodatočnú úpravu. Životnosť agregátov vozidla sa predlžuje o 20 percent na 1,2 milióna km a intervaly údržby až na 150 000 km.
Nový Actros sa dodáva s 11 odlišnými rázvormi. Zo siedmich priestranných kabín vodiča so šírkou 2,3 a 2,5 m má až päť z nich rovnú podlahu. Nové kabíny majú ergonomicky prepracovanejšie pracovisko s novou prístrojovou doskou, so všetkými ovládačmi v dosahu zo sedadla vodiča. Vo vybavení kabíny je napríklad relaxačná zóna v podobe zaobleného rohu na strane spolujazdca, sedadlo vodiča s masážnou funkciou a vodováha na presné nastavenie lôžka.
Z hľadiska bezpečnosti má nový Actros jedinečný asistenčný systém udržiavania odstupu s funkciou stop-and-go, ktorý automaticky reguluje rozjazd a zastavenie vozidla v zápche.
Nový Mercedes-Benz Actros absolvoval náročné testy v rozsahu dvadsať miliónov kilometrov, aké doteraz nepodstúpil žiaden iný nákladný automobil. Spoľahlivosť preukázal počas praktických jázd na ceste i v náročných terénoch, pri 40 stupňoch nad i pod nulou (v horúčavách Sierry Nevady i pri polárnom kruhu), rovnako ako v špeciálnom testovacom stredisku.  
 „Európsky trh nákladných automobilov je síce ešte stále pod úrovňou spred krízy, v tomto roku však počítame s rastom o najmenej 25 percent pre nákladné automobily nad šesť ton. Svetový odbyt nákladných automobilov značky Mercedes-Benz chceme tento rok zvýšiť o 20 percent – zo 135 000 jednotiek v roku 2010. Základ tohto rastu  sme položili novým Actrosom,“ prognózuje predstaviteľ divízie nákladných automobilov spoločnosti Daimler Hubertus Troska.  







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.