Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Daniš bol úspešný v Le Mans (13.06.2011)

Seriál Ferrari Challenge Europe sa počas uplynulého víkendu predstavil na jednom z najslávnejších okruhov, v Le Mans. V úlohe sprievodného programu legendárnych 24-hodinových pretekov odštartovalo štvrté tohtoročné podujatie a na štarte nechýbal ani Bratislavčan Ján Daniš.
Azda aj možnosť vyskúšať si legendárny okruh pritiahlo na štart pretekov zaradených do seriálu Ferrari Challenge rekordnú účasť päťdesiatky jazdcov, pričom mnohí z nich už na okruhu Le Mans v minulosti jazdili. Danišov prípad to však nebol – on mal možnosť vyskúšať si okruh prvýkrát až počas voľných tréningov v stredu. Tunajšia trať má takmer štrnásť kilometrov a na to aby si pretekár nielen presne zapamätal sled jednotlivých zákrut, ale hlavne aký najrýchlejší prejazd voliť tou či onou zákrutou, musí tu odjazdiť naozaj veľa kôl. Nášmu reprezentantovi sa však počas voľného tréningu, vzhľadom na časové obmedzenia, podarilo absolvovať len päť kôl. Navyše bol nútený šetriť pneumatiky, keďže predpisy povoľujú iba dve sady na kvalifikáciu, aj samotné preteky. A to je pre jazdca, ktorý tu štartuje prvýkrát, naozaj málo. Vo voľných tréningoch sa tiež ukázalo, aká podstatná je tu znalosť trate, keď rozdiel v čase na jedno kolo medzi Danišom a najrýchlejším jazdcom bol takmer desať sekúnd. Napriek všetkému kvalifikácia bola úspešná a Danišovi patrilo devätnáste miesto.
V samotných pretekoch už poriadne zabojoval, pričom rozdiel v najrýchlejšom kole  medzi vedúcim jazdcom a ním bola iba necelá sekunda. Napokon do odmávli v cieli na 9. mieste. V rámci seriálu Ferrari Challenge Europe mu patrila šiesta priečka. Nečudo, že Daniš bol so svojim výkonom v cieli spokojný: „Bol to prekrásny víkend. V prvom rade som veľmi rád, že som si mohol vyskúšať legendárny okruh Le Mans. Jazdiť na okruhu, ktorého dĺžka je takmer štrnásť kilometrov, s rovinkami, na ktorých som mal možnosť jazdiť rýchlosťou 310 kilometrov za hodinu, tak to je niečo úplne iné ako jazda na klasických okruhoch. Už len zapamätať si sled zákrut je náročné, nieto ešte nájazdy do nich. Bolo to naozaj nádherné a rád by som sa sem ešte niekedy vrátil.“
Ján Daniš môže byť so svojim výkonom nadmieru spokojný, veď dojazdiť na deviatom mieste, a to na okruhu, ktorý doteraz vôbec nepoznal, je v konkurencii päťdesiatich jazdcov super výsledok.
Miro Majláth







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.