Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Alfa Romeo Giulietta 1 750 TBi (27.05.2011)

Potenciálna nevesta pre rýchlych mužov.
Len čo som si všimol údaj o priemernej spotrebe v kombinovanom režime, spozornel som. To predsa nie je možné! Výrobca avizuje lichotivý priemer 7,6 litra benzínu na sto kilometrov... Pritom výkon motora sa šplhá vysoko nad dvesto (bývalých) koní a maximálna rýchlosť atakuje hranicu 250 km/h.
Už po prvej stovke kilometrov som precitol do reality. Ak som v plnej miere využíval potenciál výkonného motora, priemerná spotreba sa ustálila na dvanástich litroch – teda tak, ako som to predpokladal. Pre istotu som si však skúsil aj druhý extrém – pokojnú, ekonomickú jazdu s využívaním dojazdu – a ajhľa: displej mi ukázal priemernú spotrebu iba máličko nad sedem litrov. Teda dá sa dosiahnuť lepší výsledok, než uvádza výrobca.
No ale kto by nevyužil potenciál auta, od ktorého to každý očakáva? Kto by si nechcel vychutnať zrýchlenie z pokoja na stovku za menej ako sedem sekúnd? Kto by sa vliekol v kolóne sviatočných šoférov, keď v protismere nič nejde? Tu nejde o  ponižovanie vodičov, ktorí nemajú športové ambície, ani o rúhanie, ale výlučne o pôžitok z jazdy s automobilom, ktorý je na to stvorený.
Priaznivcov značky Alfa Romeo, ktorí vyznávajú pokojný štýl jazdy, ako aj tých, ktorí chcú vedieť viac o Giuliette s dieselovým, či menej výkonným benzínovým motorom, odkazujeme na testy tohto modelu na linkách nášho portálu: http://www.autoshow.sk/sk/Novinky/1436/test-alfa-romeo-giulietta-14-tb-multiair-distinctive/ alebo http://www.autoshow.sk/sk/Novinky/1413/test-alfa-romeo-giulietta-20-jtdm-distinctive/ a tam sa dočítajú aj o interiéri tejto talianskej krásky.
Najšportovejšia Giulietta, ktorú sme testovali na Záhorí vrátane serpentín na Babu a taktiež na trase Piešťany – Topoľčany, má interiér ako uliaty pre športové vyžitie sa. Anatomické, vyhrievané predné sedadlá držia telo v zákrute ako prilepené, práca s volantom i radiacou pákou zakončenou guľou je v každej situácii pohotová, keďže ergonómia je príkladná. Podvozok výborné tlmí nerovnosti vozovky a do kabíny preniká len minimum aerodynamického hluku. Až by sme  mohli namietnuť, prečo nepočuť burácajúcu odozvu z dvoch výfukových rúr. Táto Giulietta Quadrifoglio Verde s výkonom 235 koní (s legendárnym symbolom štvorlístku na blatníkoch)
sa pohybuje tichúčko ako mačka, no v priliehavej chvíli dokáže razantne poskočiť dopredu.
Hliníkové pedále navodzujú správnu športovú atmosféru, otváracia strecha sa dá vyklopiť alebo odsunúť, pričom otvor chráni pred páliacim slnkom posuvná clona. Sympatické je 5-násobné zablikanie smeroviek po ľahkom dotyku páčky, ako aj dotykové ovládanie okien a sklenej strechy. Nechýba ani indikátor radenia prevodových stupňov a tri režimy jazdy (dynamický – normálny – ekonomický). Na diaľnici sme radi využívali tempomat.
Motor 1750 TBi využíva moderné technické riešenia vrátane priameho vstrekovania paliva, plynule variabilné časovanie všetkých ventilov a turbodúchadlo s revolučným systémom riadenia, ktorý odstraňuje povestný turboefekt. Motor má výbornú akceleráciu vďaka dostatočnému krútiacemu momentu i pri nízkych otáčkach, plynulú odozvu, ktorá minimalizuje nutnosť radenia a výrazný, avšak nerušivý zvuk. Maximálny krútiaci moment 340 Nm dosahuje už pri 1900 otáčkach, čo nemá vo svojej triede konkurenta.
Prejazdy ostrými zákrutami zvláda Giulietta bez zaváhania, pričom je dostatočne mrštná aj v režime N (Normal). Po prepnutí na D (Dynamic) – obrazne povedané – ako keby sa chcela vzniesť do vzduchu. Podľa nastaveného režimu sme jazdili s tempomatom (po rovine) pri ustálenej rýchlosti 100 km/h za 5,5 – 6,1 l, v prípade 130-ky za 6,9 – 7,7 l. Celkový priemer v kombinovanom režime bol 9,2 litra, no pri prevažujúcej razantnej jazde stúpol po najazdení 2 000 km na 11,5 litra. Na jednu nádrž sme mali reálny dojazd 650 km.
Testovali sme vozidlo s najazdenými 14 000 km a zostali sme nemilo prekvapení, keď sa v interiéri občas ozvali neidentifikovateľné pazvuky, ako aj vtedy, keď sa odmlčalo rádio, či obrazovka monitoru chvíľami „zhasla“... Samozrejme, toto sa môže stať, no práve legendárna značka Alfa Romeo si nezaslúži takúto „potupu“. Mimochodom, prvá generácia Giulietty sa vyrábala v rokoch 1955 – 1964, ďalšia nasledovala v rokoch 1977 – 1985, ale tretia je najkrajšia i najšportovejšia. A toto čaro z nej v súčasnosti robí vyhľadávanú potenciálnu nevestu. Verzia Quadrifoglio Verde predstavuje znovuzrodenie moderného štýlu a veľké potešenie z jazdy.
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta

Alfa Romeo Giulietta 1 750 TBi
Objem motora (cm3)    1 742
Výkon (kW/k)        172/235
Krútiaci moment (Nm)    340
Max. rýchlosť (km/h)    242
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    6,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,6

Cena testovanej verzie 26 690 €   
Najlacnejšia verzia 1,4T 17 150 €


+ Plusy
Nekompromisné zrýchlenie, výborné brzdy
Komfortný podvozok, dobrý tvar sedadiel
Dizajn karosérie a interiéru
- Mínusy
Niektoré chyby kazia dobrý dojem
Zle prístupná ružica na sklápanie operadla











späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.