Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Ako si šoféri vážia svoje autá (13.05.2011)

Nezávislý prieskum pre spoločnosť Shell Slovakia vypracovala v apríli 2011 agentúra GfK na vzorke 800 aktívnych šoférov z celého Slovenska, ktorí najazdia ročne aspoň 7 500 kilometrov a šoférujú častejšie ako raz za mesiac. Výsledky prieskumu potvrdili zaujímavú skutočnosť, že slovenskí šoféri sú voči svojim automobilom zodpovední.
Až 56 % aktívnych vodičov kladie dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o automobil, používa značkové náhradné dielce, kvalitné palivo a stará sa o dobrý technický stav vozidla i jeho vzhľad. Polovica aktívne šoférujúcich ľudí pozná rozdiel medzi bežným a prémiovým palivom a až 62 % opýtaných si ochotne priplatí za kvalitnejšie palivo.
Ďalej z nezávislého prieskumu GfK vyplynulo, že až 85 % vodičov šoféruje každý alebo takmer každý deň, pričom ďalších 12 % šoféruje minimálne 2 až 3 krát za týždeň. Nadpolovičná väčšina, celkovo až 56 % opýtaných, sa považuje za starostlivých vodičov. Ide o takých, ktorí kladú dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o svoje vozidlo, pričom pravidelne podstupujú s vozidlom technické prehliadky.
V prieskume zároveň až 93,5 % vodičov uviedlo, že pozná svoju priemernú spotrebu paliva a 75 % z nich robí kroky na jej zníženie. Medzi najčastejšie úkony patrí plynulá jazda a predvídanie vývoja dopravnej situácie, či vyhýbanie sa vysokým otáčkam motora a prudkej akcelerácii. Takmer všetci vodiči sú ochotní zmeniť štýl svojej jazdy a tankovať špeciálne palivo, aby znížili spotrebu svojho vozidla. Dve tretiny všetkých vodičov sú ochotní zaplatiť za kvalitnejšie palivo viac. V prípade poruchy či údržby automobilu sa približne 60 % spolieha na odbornú pomoc profesionálnych servisov.
„Z nezávislého prieskumu vyplynulo, že slovenskí šoféri majú záujem o kvalitné prémiové palivá a poznajú ich hlavné benefity. Väčšina slovenských vodičov vie, že motor je najdôležitejšou časťou každého automobilu a preto považuje kvalitné palivá za podstatné pre jeho dlhšiu životnosť. Pre týchto vodičov má Shell riešenie, ktorým sú prémiové palivá Shell V-Power, ktoré aktívne čistia motor auta, chránia jeho najdôležitejšie časti a zároveň vylepšujú jeho výkon,“ uviedol Igor Janok, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc Shell na Slovensku.







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.