|
|
|
|
|
|
NOVINKY |
V Jeepe Grand Cherokee vyše 45 prvkov (16.04.2011)
Takmer pred 18 rokmi vytvorila značka Jeep segment luxusných vozidiel SUV, keď predstavila svoj prvý Grand Cherokee. Po tom, ako sa jej podarilo predať vyše 4 milióny kusov tohto modelu, prichádza úplne nový Grand Cherokee 2011.
V závere prvej polovice roka 2011, pri príležitosti 70. výročia vzniku značky, príde na trh do Európy – a tiež na Slovensko – Jeep Grand Cherokee 2011 s novým vznetovým turbo motorom V6 3,0 l (177 kW/241 koní, 550 Nm).
Nový agregát má priame vstrekovanie paliva common rail (s tlakom 1 800 barov) a technológiu MultiJet II od spoločnosti Fiat Powertrain. Rozširuje doterajšie motorizácie Jeepu Grand Cherokee 2011, pričom poskytuje oproti svojmu predchodcovi o 10 percent vyšší výkon a o 8 percent väčší krútiaci moment. Pri nižších emisiách dosahuje priemernú spotrebu paliva 8,3 l/100 km, čo je o 19 percent menej oproti agregátu, ktorý nahrádza. V Európe bude k dispozícii nový motor aj v alternatívnom vyhotovení s nižšími výkonovými parametrami (140 kW/190 koní, 440 Nm).
Jeep Grand Cherokee má dobré jazdné vlastnosti na ceste, pri zachovaní pohonu všetkých štyroch kolies a zásluhou dvojrýchlostnej rozdeľovacej prevodovky s variabilným krútiacim momentom. Systém vzduchového pruženia Quadra-Lift™ umožňuje päť nastavení svetlej výšky vozidla v rozsahu 105 mm. Systém trakčnej kontroly Selec-Terrain™ zasa ponúka na výber päť režimov jazdy na dosiahnutie najlepších jazdných vlastností v akomkoľvek teréne. Systém nezávislého pruženia predných a zadných kolies garantuje pre Grand Cherokee 2011 špičkové ovládanie a pohodlie pri jazde na ceste.
Novinky sa dajú zhrnúť nasledovne: nový systém pneumatického pruženia Quadra Lift™ umožňuje regulovať výšku a v režime parkovania zdvihne vozidlo až o 10,4 cm – do maximálnej jazdnej výšky 28,2 cm. Na výber sú dva systémy pohonu 4x4: Quadra-Trac II® a Quadra-Drive® II s diferenciálom s elektronickým uzáverom.
Nový systém riadenia trakčnej kontroly Selec-Terrain™ s pohonmi Quadra-Trac II a Quadra-Drive II prináša päť voliteľných terénnych režimov pre rôzne jazdné podmienky: automatický režim, piesok/blato, športová jazda, sneh a skaly.
Úplne nový benzínový 3,6–litrový motor Pentastar V6 používa systém variabilného riadenia ventilov (VVT), dosahuje výkon 209 kW (280 k) a krútiaci moment 353 Nm pri 4 800 ot./min.
Vynovený 5,7–litrový motor HEMI® V8 produkuje výkon 268 kW (352 k) a krútiaci moment 520 Nm pri 4 250 ot./min – využíva variabilné časovanie ventilov VVT a systém vypínania 4 valcov (MDS) pre maximálnu úsporu pohonných hmôt.
Pre Európu a medzinárodné trhy bude určený nový motor 3.0 CRD V6 s výkonom 165 kW (224 k) a krútiacim momentom 540 Nm/1600 ot/min.
V interiéri sú vyhrievané a vetrané predné sedadlá, vyhrievané zadné sedadlá a volant, štvorsmerové elektrické ovládanie sedadiel v bedrovej časti, stierače s dažďovým senzorom, systém pasívneho (bezkľúčového) nastupovania a bezkľúčového štartovania; auto má predné a zadné parkovacie senzory a stĺpik volantu s elektrickým ovládaním a pamäťou.
Veľké otvory predných a zadných dverí (otvárajú sa v uhle 78 stupňov) zlepšujú nastupovanie/vystupovanie v porovnaní so súčasným modelom (67 stupňov). Väčší priestor na batožinu (782 litrov) znamená o 17 percent viac miesta v porovnaní so súčasným modelom.
Úplne nové dvojdielne panoramatické strešné okno CommandView® siaha od čelného skla až po zadnú časť vozidla. Pozostáva z dvoch sklených tabúľ s elektricky ovládanou slnečnou clonou. Elektricky ovládané zadné výklopné dvere sa ľahko otvárajú/zatvárajú na diaľku alebo z miesta vodiča. Pre všetky verzie sú štandardne k dispozícii bixenónové výkonné svetlomety (HID).
K dispozícii je vyše 45 aktívnych a pasívnych prvkov bezpečnosti. V štandardnej výbave patria medzi hlavné: elektronický systém stability vozidla (ESC) vrátane systému, ktorý minimalizuje riziko prevrátenia (ERM), asistent rozjazdu do kopca (HSA), systém riadenia kolísania prívesu (TSC) a systém riadenia zjazdu z kopca (HDC).
Hlavové airbagy po celej dĺžke rozširujú ochranu pasažierov na predných a zadných sedadlách. Sú v štandardnej výbave, rovnako ako bočné airbagy v predných sedadlách, aktívne opierky hlavy (v Jeepe použité prvýkrát) sa aktivujú pri náraze zozadu. Významným bezpečnostným systémom je monitorovanie mŕtveho uhla (BSM) – upozorní vodiča na vozidlá v mŕtvom uhle rozsvietením ikony na bočných spätných zrkadlách.
V prípade havárie sa vozidlo po nehode automaticky odomkne, rozsvieti sa interiérové svetlo a odpojí sa prívod paliva z nádrže do motora. Zároveň sa aktivuje tzv. čierna skrinka vozidla, kde sa ukladajú dôležité údaje predchádzajúce nehode, ako sú rýchlosť vozidla, otáčky motora, (ne)zapnuté bezpečnostné pásy, uhol natočenia volantu a kolies, poloha brzdového a plynového pedálu, prevádzkový stav vozidla a ďalšie...
Aktívny adaptívny tempomat (ACC) zníži rýchlosť jazdy, ak sa vozidlo priblíži k inému. Neskôr bude v ponuke aj systém upozornenia na čelnú zrážku (FCW), ktorý zistí, že sa auto veľmi rýchlo približuje k inému vozidlu.
| |
|
späť
|
|
|
|
Copyright © 2009 Autoshow.sk |
Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o. |