Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir Distinctive (11.04.2011)

Malá Giulietta je jednoducho božská.
Medzi slávnymi automobilovými značkami, ktoré si pripomínajú sto rokov od svojho založenia, sa nachádza aj Alfa Romeo. Firmu založili v roku 1910 a od roku 1986 je členom FIAT Group. Prvé slovo v názve ALFA Romeo by sa malo správne písať veľkými písmenami, keďže pôvodný názov vznikol ako skratka pre Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Lombardská automobilová spoločnosť).
Svoju históriu má aj Giulietta (zdrobnenina od ženského mena Giulia – po slovensky Júlia). Talianska značka po prvý raz použila v názve Giulietta na sedane a kupé v rokoch 1954 až 1965 a neskôr na sedane, ktorý vyrábala v rokoch 1977 – 1985.
Až po dlhšej prestávke teraz prichádza tretia generácia Giulietty a slovenský importér nám po dieselovej verzii (začiatkom apríla) poskytol na test krátko na to aj benzínový variant s "malým" motorom 1,4 TB MultiAir.
Giulietta s dospelým sebavedomým pohľadom nezastiera inšpiráciu superšportovým modelom 8C Competizione a to znamená, že niektoré dizajnové prvky určite rozbúšia – najmä fanúšikovi tejto značky – motoristické srdce. Aj bočný profil je mimoriadne vydarený, kľučky zadných dverí dizajnéri šikovne zakomponovali za sklenú časť. Efektne vytvarované diódy na zadných svetlách určite upútajú pozornosť vodičov za vami. Technicky vyspelá a verme, že aj spoľahlivejšia nová Giulietta má všetky predpoklady aby si ju obľúbili aj muži, ktorí neraz ohŕňajú nosom nad autom nižšej strednej triedy.
Hoci na tému interiér sme sa zmienili už pri teste dieselovej Giulietty, uvádzame pre úplnosť niekoľko autentických postrehov aj z benzínovej verzie. V kabíne všetko ladí vo vycibrenom talianskom štýle. Obloženie prístrojového panelu mäkkými plastmi pôsobí presvedčivo, hoci je tu malá chybička krásy: koleno predného spolujazdca totiž naráža do hrany stredovej konzoly, ktorá ako keby bola posunutá vpravo. Šofér tento problém nepociťuje.
Tvarovanie sedadiel aj ich bočné vedenie vyhovuje. I na zadných sedadlách je dostatok miesta, v strede za lakťovou opierkou má Giulietta otvor na uloženie dlhších predmetov (napríklad lyží). Batožinový priestor s objemom 350 litrov postačuje.
Volant je perfektne tvarovaný, má ideálny priemer i hrúbku a vďaka použitej jemnej koži sa príjemne drží. V spodnej polohe je však uložený pomerne vysoko, čo v  prípade športovo ladeného auta prekvapuje negatívne.
Odhliadnuc od toho, je interiér ukážkou skvele odvedenej práce. Napríklad vrchol radiacej páky ozdobuje kovová guľa, ktorá presne padne do dlane. Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB vypadá naozaj božsky.
Poďme však k tomu najdôležitejšiemu. Testovaný benzínový štvrovalec 1,4TB MultiAir má skvelé parametre a jazda na kvalitnom povrchu vždy znamená pôsobivý zážitok. Tým viac, že podvozok výborne tlmí nerovnosti. Aj po najazdení 20 500 km, keď sme auto preberali na test, bol v prekvapujúco dobrom stave (na rozdiel od skôr testovanej dieselovej verzie).
Z objemu len 1,4 litra vydá veľmi dobrý výkon 125 kW a v režime Dynamic poskytne točivý moment 250 Nm (Normal 230 Nm). Reakcie motora výrazne ovplyvňuje systém DNA. Skratka je odvodená od troch režimov: Dynamic, Normal a All Weather. Tie si šofér môže zvoliť prepínačom pri radiacej páke. Keď sme mali rozsvietenú bielu kontrolku pri N, čo je základné nastavenie po naštartovaní motora, auto jazdilo pomerne svižne, mohli sme aj bezpečne predbiehať. No Alfa Romeo je priam predurčená na športový štýl jazdy, a tak volíme pozíciu D. Malý turbomotor razantne naberá otáčky, zrýchlenie je o poznanie agresívnejšie. Na nízkoprofilových širokých pneumatikách (225/40 – 18) sa Giulietta v zákrute ani pri ostrejšom prejazde takmer nenakláňa. Každý špás však niečo stojí a inak tomu nebolo ani v prípade talianskej slečny Giulietty. Tu sú reálne hodnoty v športovom režime D:
Pri konštantnej rýchlosti 100 km/h (na rovine so zapnutým tempomatom) sme mali spotrebu 5,8 l a pri 130-ke 7,8 l. V režime N bola spotreba 5,5 litra, respektíve sedem litrov. Vždy však kolísala podľa toho, ako často šliapete na pedál plynu. Potom môže byť výsledkom ešte vyššia spotreba: pri N až 9 litrov, pri D 10 litrov. V meste ju pomáha udržať v prijateľných medziach (deväť litrov) vypínateľný systém start-stop.
Po skončení testovania sme zaznamenali reálny celkový priemer 8,4 litra, na jednu nádrž paliva sme odjazdili 650 kilometrov.
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta

Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir
Objem motora (cm3)    1 368
Výkon (kW/k)        125/170
Krútiaci moment (Nm)    250
Max. rýchlosť (km/h)    218
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    7,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,8

Cena testovanej verzie 21 650 €    
Najlacnejšia verzia 17 150 €


+ Plusy

Dizajn karosérie a interiéru
Športová charakteristika motora
Systém troch jazdných režimov
- Mínusy
Reálne vyššia spotreba v režime Normal
V spodnej polohe je volant vysoko











späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.