Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Ibiza 1,4 Sport Coupé (15.01.2009)

Biele žihadielko
Spredu pôsobí dynamicky, celok vyzerá vyvážene, v interiéri na vás dýchne mladícky elán a po naštartovaní máte pocit, ako keby ste sedeli v rýdzo športovom aute. SEAT Ibiza Sport Coupé zo segmentu B (malé autá) poslušne reaguje na povely šoféra a vďaka zväčšenému rozchodu kolies výborne sedí na ceste.
Dobre odpružený podvozok udrží Ibizu vo zvolenej stope bez väčšieho nakláňania aj pri ostrejšom prejazde zákruty. Nástup bŕzd – hoci vzadu sú bubnové – je okamžitý a poriadne ostrý. Výborné jazdné vlastnosti podporuje tradične dobré radenie vrátane presnej dráhy jednotlivých stupňov, ktoré sú vhodne odstupňované. Volant je nastaviteľný vo dvoch rovinách, ovládacie prvky (vrátane audiosústavy) sú natočené k šoférovi, takže ten sa dokáže rýchlo orientovať. Nepáčili sa nám však lacno pôsobiace lesklé tlačidlá na ovládanie klimatizácie a audia.
Predné, anatomicky tvarované sedadlá sú obklopené dostatočným priestorom, dobre držia telá pasažierov aj pri rýchlom prejazde zákruty, na zadných sa však treba z hľadiska priestoru uskromniť. Komfort v kombinácii s dobrými jazdnými vlastnosťami robí z Ibizy vhodné auto pre mladých, s ktorým môžu vcelku pohodlne jazdiť aj na dlhšie vzdialenosti. Celkový priaznivý imidž umocňoval biely lak karosérie. Do kufra s objemom 292 litrov sa síce vojde len nevyhnutná batožina, ale po sklopení zadných sedadiel sa objem zväčší až na 900 litrov. Nakladacia hrana je nízko nad zemou, a to uľahčuje manipuláciu s ťažšími predmetmi.
O vysokej miere bezpečnosti svedčí zisk piatich hviezdičiek, pričom za bočný náraz získala Ibiza maximum bodov. Tradičnému testu sme podrobili verziu s motorom 1,4 litra. Je v strede ponuky – okrem toho môže byť pod prednou kapotou aj slabší (1,2 l) alebo silnejší benzínový agregát (1,6). „Naša“ Ibiza dovoľovala len priemerné zrýchlenie, pričom vo vyšších otáčkach citeľne narastal hluk od motora. Iba 5-stupňová prevodovka nestíhala najmä pri jazde po diaľnici na hranici rýchlostného limitu. V otvorenom teréne nás negatívne prekvapila vysoká citlivosť Ibizy na bočný vietor.
Jazdili sme v horších klimatických podmienkach a to najlepšie nás čakalo na konci. Po skončení testovania sme totiž mohli konštatovať nečakane priaznivú priemernú spotrebu iba 6,4 litra na 100 km. Dobrému výsledku azda napomohlo, že na klzkej vozovke sme zbytočne neriskovali a väčšinou jazdili pod hranicou rýchlostného limitu. Pri ustálenej rýchlosti a s tempomatom, ktorý sme mali v malej Ibize k dispozícii (!), ukázal displej lichotivý priemer iba 7,3 litra a pri stovke dokonca len 5,5 litra na 100 km.

Ivan Václavík


Cena testovanej verzie 13 274 € Základná verzia 10 285 €

+ Plusy
Dobré jazdné vlastnosti
Úsporný motor
Vysoko účinné brzdy

- Mínusy
Lesklé ovládacie tlačidlá
Len priemerné zrýchlenie







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.