Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm Distinctive (01.04.2011)

Giulietta láka zovňajškom i výkonom.
Keď dostanete na test vozidlo, ktorého motor má odjazdených 24 000 kilometrov, získate objektívnejší pohľad na kvalitu a výkonnosť auta, ako keď jazdíte s modelom, ktorý je nový, respektíve nemá zapísaných viac ako 10 000 km. V prípade Giulietty nám importér poskytol v rozpätí 14 dní dve verzie.
Najskôr dieselovú s dvojlitrovým motorom (najazdených 24 000 km) a výkonom 170 koní, vzápätí na to 1,4 l benzínovú MultiAir s výkonom rovnako 170 k a s xx km na tachometri. A tak sme mohli porovnávať. Najskôr teda dieselová verzia, komentár k testu benzínovej nájdete v samostatnom článku.
Motor na naftu pracuje príjemne ticho aj vo vyšších otáčkach a medzi výrazné prednosti dvojlitrovej Giulietty patrí len nepatrný hluk v kabíne. Auto reaguje pohotovo, zrýchlenie je výborné a zásluhou dostatočného krútiaceho momentu sme mohli razantne predbiehať aj v stúpaní – akcelerácia mala dostatočnú dynamiku. Takisto brzdy účinkujú spoľahlivo.
Podobne ako v Alfe Romeo MiTo, aj v Giuliette je možné prispôsobiť jazdu špecifickým potrebám vodiča, a to vďaka systému Alfa DNA – štandardne inštalovanému do všetkých verzií modelu. Môžete si zvoliť jedno z troch nastavení: Dynamic, Normal a All Weather (odtiaľ pochádzajú skratky D-N-A). Podľa voľby sa dajú meniť prevádzkové vlastnosti motora, prevodovky, riadenia i elektronického diferenciálu Q2, zároveň s reakciami stabilizačného systému VDC (Vehicle Dynamic Control). Režim Dynamic je vyslovene športový, doslova dynamický a pritom nárast spotreby nie je až taký dramatický, ako sme pôvodne očakávali.
Pri jazde sme často využívali tempomat, ktorého ovládanie páčkou pod volantom je maximálne jednoduché. Uplatní sa teda nielen na diaľnici, ale aj na ceste prvej triedy, ak nie je vyslovene hustá premávka. Pri rýchlosti 100 km/h sme zaznamenali priebežnú spotrebu len 4,5 l/100 km, pri rýchlosti 130 km/h to bolo lichotivých 6,8 l – a to aj v režime Dynamic! Do pozornosti dávame údaj z diaľnice, keď sme rýchlosť na 6. stupeň stabilizovali na 120 km/h. Spotreba sa ustálila na sympatických 5,6 litra. Celkový priemer 6,4 litra a dojazd takmer 900 km nás milo prekvapil. Väčšinou sme totiž jazdili v meste a po diaľnici. V každom prípade je dieselová Giulietta – čo sa týka apetítu – veľmi skromná, za čo od nás dostáva veľké plus.
Motory sú štandardne vybavené systémom Start&Stop, ktorý sa dá vypnúť. Najvýkonnejší vznetový motor 2,0 JTDm (170 k) využíva kombináciu technológie Multijet druhej generácie a systému Start&Stop. Ak je volič DNA nastavený na Dynamic, výrazný krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii už pri 1 750 ot./min.
Vďaka výnimočným kvalitám kompaktného podvozku je Giulietta s výkonným dieselovým agregátom schopná spojiť výbornú dynamiku a výkonnosť s komfortom a praktickou využiteľnosťou.
Všetky motory v Giuliette spolupracujú s modernou 6-stupňovou mechanickou prevodovkou, ktorá je schopná prenášať veľký krútiaci moment. Lenže s malou výhradou: v testovanom aute bolo radenie prevodových stupňov tvrdé a troška nepresné. Najmä so zaradením prvého rýchlostného stupňa sme občas mali menšie problémy. Jednoducho to tam zaškrípalo...
Zrejme to majú na svedomí desiatky šoférov s rôznymi návykmi, ktorí sa vystriedali za volantom počas najazdenia 24 000 km. Výhrady máme takisto k „rozhrkanej“ prednej náprave, čo sme si na povestných (rozbitých) bratislavských cestách užili do sýtosti. Rázy sa totiž prenášajú  nepríjemným spôsobom na volant.
Ak sa na auto pozriete zvonka, pri pohľade na dizajn karosérie sa vám tvár ihneď rozjasní. Giulietta má ladné a zároveň dynamické tvary. Dizajn bočných okien vytvára dojem, že pred vami stojí kupé a päťdverovú skutočnosť prezradí až objavenie skrytých kľučiek zadných dverí. V svetlometoch sú zakomponované svetlá pre denné svietenie (DRL) s technológiou LED. Nočné svetlá sa natáčajú do zákruty. Prelisy na karosérii vozidlo opticky predlžujú a plynulé línie, končiace v zadnej časti vozidla, zvýrazňujú klinový tvar karosérie. Dôležitým prvkom na dizajne nového modelu Giulietta sú bezpochyby tiež inovatívne koncové svetlá, ktoré takisto používajú technológiu LED.
Na dobre tvarovaných sedadlách sa cítite pohodlne, aj pri ostrejšom prejazde zákruty dobre držia telo. Na dlhej trase sa však po 400 km prejaví únava tela. V testovanom modeli sme mali automatickú dvojzónovú klimatizáciu, elektrické ovládanie zadných okien, na ramenách kožou potiahnutého volantu sa nachádza ovládanie telefónu a  hlasitosti rádia, pod volantom je páčka, ktorou sa veľmi jednoducho aktivuje tempomat.
Pred vodičom je palubný počítač, na ktorom sa dajú jednotlivé údaje dobre prečítať. Na zadných sedadlách je dostatok miesta a batožinový priestor s objemom 350 litrov nám postačoval i pri obsadení sedadiel štyrmi pasažiermi.
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta

Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm
Objem motora (cm3)    1 956
Výkon (kW/k)        125/170
Krútiaci moment (Nm)    350
Max. rýchlosť (km/h)    218
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9

Cena testovanej verzie 17 150 €    
Najlacnejšia verzia 25 190 €


+ Plusy
Tichý chod motora, nízky hluk v kabíne
Maximálne jednoduché ovládanie tempomatu
Variabilný systém Alfa DNA
- Mínusy
Tvrdé a nepresné radenie
Roztrasená predná náprava








späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.