Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Mazda5 má úsporný malý diesel (07.03.2011)

Medzi európskymi zákazníkmi je nová Mazda5 veľkým hitom, hoci ju predstavili len nedávno. Sympatie si získala obzvlášť u ľudí, ktorí žijú aktívne a najazdia veľa kilometrov. Uvedením verzie s 1,6-litrovým vznetovým motorom so systémom common-rail teraz Mazda kompletizuje svoj nový rad modelov pre segment C malých vanov.
 S týmto motorom ponúka Mazda5 zákazníkom výkonný turbodiesel s malým objemom, ktorý je úsporný a cenovo prístupný. Nový 1,6-litrový motor so systémom common-rail má menší zdvihový objem, blok z hliníkovej zliatiny, 8-ventilové usporiadanie s jedným vačkovým hriadeľom (SOHC) a je skombinovaný s kompaktnou ľahkou prevodovkou. Je o 120 kg ľahší ako ním nahrádzaná pohonná jednotka, čo prispieva k nižšej spotrebe paliva. Je tiež mimoriadne efektívny. Konštruktéri optimalizovali mechanické súčasti 8-ventilového motora SOHC na zaistenie nízkeho trenia a použili vysoko účinné piezo-vstrekovače. Všetky tieto opatrenia prispievajú k výbornej účinnosti spaľovania.
Vďaka tomu poskytuje 1,6-litrový diesel Mazdy5 o 5 k vyšší výkon ako dvojlitrová vznetová verzia standard power, ktorú nahrádza. Turbodúchadlo s variabilnou geometriou (VGT) poskytuje agregátu maximálny krútiaci moment 270 Nm v širšom rozsahu otáčok (od 1 750 do 2 500 ot./min.) a zlepšuje tak vlastnosti pri každodennom jazdení. Maximálny výkon 85 kW (115 k), dostupný pri 3 600 ot./min. zaisťuje dynamickú, no zároveň pohodlnú jazdu a umožňuje Mazde5 dosiahnuť na šiestom prevodovom stupni maximálnu rýchlosť 180 km/h.
Karoséria je vybavená dvojicou posuvných zadných dverí, ktoré sa dajú otvárať automaticky alebo ručne, a má jeden z najväčších vstupných otvorov zadných dverí v segmente, čo umožňuje ľahšie nastupovanie a vystupovanie do auta.
Mazda5 odvezie naraz až sedem ľudí a ľahko sklápateľné sedadlá umožňujú vytvoriť širokú škálu konfigurácií sedadiel vrátane jedinečnej funkcie sklápania sedadiel Karakuri. V kabíne je veľké množstvo úložných priestorov vrátane osemlitrového boxu pod podlahou, šiestich držiakov na nápoje, dvoch držiakov na fľaše a 11-litrovej odkladacej schránky. Na zadnej časti predných sedadiel sú dva vyklápacie stolíky s držiakmi na nápoje.
Špičkou ponuky je zážihový motor MZR 2.0 DISI s priamym vstrekovaním a technológiou stop/štart nazvanej i-stop. Dosahuje maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 6 200 ot./min., maximálny krútiaci moment 191 Nm pri 4 500 ot./min. a maximálnu rýchlosť 194 km/h. Napriek tomu spotrebuje o 13 percent menej paliva (6,9 litra na 100 km) a produkuje o 15 percent menej CO2 (159 g/100 km) v porovnaní s nepreplňovaným dvojlitrovým zážihovým motorom, ktorý nahrádza.
Okrem tohto motora je v ponuke i modernizovaná verzia populárneho zážihového motora MZR 1.8 s maximálnym výkonom 85 kW (115 k) pri 5 300 ot./min. a maximálnym krútiacim momentom 165 Nm pri 4 000 ot./min. Ten je teraz skombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s dlhším prevodovým pomerom, ktorý napomáha k zníženiu spotreby paliva o 4 percentá (7,2 litra na 100 km),







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.