Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Legenda sa vracia v podobe Mini WRC (07.02.2011)

S ambíciou nadviazať na legendárne triumfy v motoristickom súťažnom športe prichádza značka Mini na štart seriálu majstrovstiev sveta. Tím Mini WRC sa v tejto sezóne zúčastní na vybraných podujatiach FIA World Rally Championship (WRC) 2011.
Cieľom bude získať cenné skúsenosti a dokonale sa pripraviť na prvú kompletnú sezónu v roku 2012. Mini WRC pripravila spoločnosť Prodrive na báze modelu Mini Countryman. Poháňa ho 1,6-litrový turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec, odvodený zo sériových modelov Mini. Okrem továrenskej účasti v samotnom tíme Mini WRC bude Prodrive vyrábať a dodávať vozidlá aj súkromným tímom.
„FIA World Rally Championship je špičkou vo svete rely, a teda ideálnou platformou na predvedenie súťaživého ducha našej značky,“ povedal Ian Robertson, člen predstavenstva BMW Group, zodpovedný za predaj a marketing. „Skúsenosti sú v motoristickom športe mimoriadne dôležitým faktorom Preto je dôležité, aby sme sa čo najviac naučili v čo najkratšom čase, ak chceme voči konkurentom uspieť. Nové predpisy znamenajú, že odstup od špičky bude menší, než by bol predtým. Súperov chceme znervózniť tak rýchlo, ako sa len bude dať.“
MINI WRC tím vloží pri premiére vo svetovom šampionáte rely v roku 2011 svoju dôveru do skúsených pilotov. Kris Meeke a jeho spolujazdec Paul Nagle (obaja z Veľkej Británie) potvrdili svoje schopnosti pozoruhodným štýlom. Jedným z mnohých nimi dosiahnutých úspechov bol titul v šampionáte Intercontinental Rally Challenge (IRC) v roku 2009. Španiel Daniel „Dani“ Sordo má vo svetovej rely takisto bohaté skúsenosti: z 84 účastí stál 29-krát na pódiu. Tento bývalý jazdec tímu Citroën vstúpi v roku 2011 do svetovej rely vo farbách MINI s novým spolujazdcom, ktorým je jeho krajan Carlos del Barrio.
Rely pre MINI nie je ani zďaleka novinkou. V minulosti zohrávali úspechy v tejto populárnej disciplíne motoristického športu kardinálnu rolu pri budovaní imidžu značky. Tri víťazstvá na Rallye Monte Carlo v 60. rokoch minulého storočia premenili Mini Cooper S na skutočnú legendu. Mini sa zúčastňovalo aj európskeho rely šampionátu, v ktorom zaznamenalo nespočet cenných triumfov.
„MINI má za sebou úspešnú tradíciu v rely,“ konštatoval Dr. Wolfgang Armrecht, senior viceprezident brand-manažmentu značky MINI. „Dokonca aj dodnes stále existuje v rámci komunity MINI jadro, pre ktoré MINI a motoristický šport skrátka patria k sebe. WRC poskytuje vynikajúcu komunikačnú platformu pre MINI Countryman, na báze ktorého je MINI WRC postavené.“
Najaktuálnejšou fázou vývoja MINI WRC sú prebiehajúce intenzívne testy. Vozidlo, ktoré sa použije počas seriálu World Rally Championship 2011 sa predstaví počas oficiálnej premiéry tímu 13. apríla 2011 v továrni MINI v britskom Oxforde.
Prodrive, spoločnosť s rozsiahlymi skúsenosťami z oblasti motoristického športu, bola vybraná ako partner pre značku MINI pri ašpirácii na pokračovanie v jej úspešnej športovej tradícii. Spoločnosť, ktorú založil David Richards, sa považuje vo svete rely za jednu z najúspešnejších a najviac rešpektovaných. „Tento projekt je skutočne vzrušujúcou príležitosťou,“ potvrdzuje Richards. MINI je kultová značka, ktorá pri svojej predošlej účasti v podujatiach motoršportu zanechala trvalý dojem. Sme šťastní a hrdí na to, že môžeme byť pri návrate MINI do rely. Rok 2011 bude rokom prípravným, budeme zbierať skúsenosti, aby sme sa v plnej forme a konkurencieschopnosti mohli postaviť na štart celej ďalšej sezóny. Nesmieme však podceniť úlohu, ktorá pred nami leží, rovnako ako veľmi tvrdú konkurenciu, s ktorou budeme bojovať. Naším finálnym cieľom je znovu získať s MINI titul Majstra sveta rely.“
Spoločnosť Prodrive vznikla v roku 1984 a stala sa jedným z najúspešnejších nezávislých tímov. Dnes firma zamestnáva približne 500 pracovníkov a sídli v britskom Banbury. K najväčším úspechom stajne Prodrive patrí šesť titulov Majstra sveta rely, päť titulov zo seriálu British Touring Car a tri víťazstvá vo svojej triede na francúzskej klasike 24 hodín Le Mans.
MINI Countryman je najmladší model z rodiny MINI a zároveň prvý model značky, vybavený pohonom všetkých kolies. Ako taký poskytuje logický základ pre konkurencieschopnú rely verziu. Špičkové MINI Cooper S Countryman poháňa 1,6-litrový benzínový štvorvalec, vybavený nielen turbodúchadlom typu twin-scroll a priamym vstrekovaním paliva, ale aj plne variabilným manažmentom ventilov. Vďaka tomu disponuje najlepším možným pomerom medzi výkonom a spotrebou vo svojej triede. Výkon motora je pozoruhodných 135 kW/184 k. MINI Cooper S Countryman zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy.
V rámci koncepcie MINIMALISM je vozidlo štandardne v adekvátnych kombináciách vybavené viacerými systémami na zníženie spotreby aj emisií, ako sú napríklad Brake Energy Regeneration, Auto Start/Stop, Indikátor preradenia či aktivovanie pomocných agregátov motora iba v prípade potreby.
Modely MINI Cooper S Countryman a MINI Cooper D Countryman môžu byť doplnkovo vybavené stálym pohonom všetkých kolies MINI ALL4 s elektrohydraulickým diferenciálom umiestneným priamo v zadnej rozvodovke. Ten rozdeľuje pohonnú silu medzi prednú a zadnú nápravu plynulo variabilným spôsobom. Za bežných okolností sa na zadnú nápravu dostáva 50 percent pohonu, za extrémnych podmienok to môže byť až 100 percent.
Srdcom rely špeciálu MINI WRC je 1,6-litrový turbomotor s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý vychádza z pohonného agregátu sériových modelov MINI. Jeho úpravu pre potreby seriálu WRC má na konte BMW Motorsport. Motor sa okrem rely použije aj v ďalších šampionátoch FIA, zjednotených predpisom Super2000. V MINI WRC bude jeho silu prenášať šesťstupňová sekvenčná prevodovka Xtrac. Ochranný rám do kabíny, ktorý s rezervou spĺňa prísne bezpečnostné štandardy Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) vyvinul Prodrive.





späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.