Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Iveco má najpredávanejšie nákladné autá (17.01.2011)

Na slovenskom trhu nákladných vozidiel v uplynulom roku 2010 išli najviac na odbyt modely Iveco. Vo všetkých hmotnostných kategóriách od 3,5 t sa ich predalo 664, to znamená trhový podiel 14,7 %. Slovenský importér značky Iveco tak obhájil prvé miesto z roku 2009, kedy si zákazníci prevzali 567 vozidiel. Ani poradie na dvoch ďalších miestach sa vlani nezmenilo: na 2. priečke opäť skončila značka Mercedes-Benz a 3. pozíciu si zopakoval Renault-Trucks.
Spoločnosť Iveco Slovakia sa udržala na špičke zásluhou širokej ponuky produktov, pestrého sortimentu verzií pre všetky segmenty a perfektným službám dílerskej siete. Najúspešnejší bol populárny ľahký modelový rad, v ktorom výrobca uviedol na trh ECODaily s rozšírenou modelovou ponukou až po 7-tonovú verziu. Spolu bolo registrovaných 429 vozidiel z tohto modelu vrátane 70 špeciálov pre Hasičský a záchranný zbor SR.
Iveco získalo takmer štvrtinu trhu v strednej triede – autorizovaní díleri odovzdali klientom 63 vozidiel Eurocargo, čo je podiel 24,7 % (v SR sa predalo 255 vozidiel strednej triedy). Aj v segmente nad 16 ton Iveco bodovalo vo veľkom u hasičov, ktorí si objednali flotilu 55 cisterien na podvozku Trakker. Polovicu zo 172 nových ťažkých nákladných automobilov Iveco, ktoré pribudli v štatistikách predaja, tvorili ťahače Stralis (86 kusov).
Vlani sa v SR predalo celkove 3024 nákladných automobilov od 3,5 t celkovej hmotnosti. V porovnaní s krízovým rokom 2009 je to o 1490 vozidiel viac (+ 49,3 %), a teda dôvod k miernemu optimizmu. Dopravný priemysel sa znova začal pozerať do budúcnosti a hľadať cesty, kadiaľ by sa mal uberať ďalší vývoj. Produkcia európskych výrobcov truckov je však ešte stále hlboko pod úrovňou roku 2008 a odborníci odhadujú, že do dimenzií pred krízou by sa mohla vrátiť až v roku 2014. V západnej Európe trh začal rásť a rovnako Slovensko patrí ku krajinám, kde dopyt po nových vozidlách stúpol; len situácia na trhoch východnej a južnej Európy je naďalej komplikovaná.
„V uplynulom zložitom období sa okrem iného ukázalo, aké nevyhnutné je hľadať  a nachádzať rezervy. Aj my pripravujeme zmeny, ktoré, dúfam, zákazníci ocenia. V ponuke služieb čoskoro pribudne viacero nových produktov, napríklad financovanie cez Iveco Capital. Pracujeme na projekte, ktorý je zameraný nielen na predaj, ale aj na výkup jazdených vozidiel u všetkých našich dílerov. A na jar príde aj na Slovensko model ECOStralis, ktorý prinesie relevantné zníženie prevádzkových nákladov. Po ňom budú nasledovať ďalšie modifikované modelové rady, pri vývoji ktorých je hlavným mottom efektívnosť,“ povedal k súčasnej situácii na trhu Ing. Marcel Šulek, marketingový manažér Iveco pre SR a ČR.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.