Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIVECOJaguar
JeepKiaKoenigsegg
KTMLadaLamborghini
LanciaLand RoverLexus
LincolnLotusMaserati
MaybachMazdaMcLaren
Mercedes-BenzMiniMitsubishi
MorganNissanOpel
PaganiPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Jaguar XF 3,0D V6 (08.01.2011)

Mimoriadne zážitky v objatí komfortu a luxusu.
Ponuka piatich rozličných motorov poskytuje perfektný výber pre rozličné preferencie vodiča. Na výber sú naftové motory V6 Diesel a V6 Diesel S s objemom 3 litre alebo benzínový šesťvalec V6 takisto s objemom 3,0 l, neprepĺňaný benzínový osemvalec V8 s objemom päť litrov a kompresorom prepĺňaný motor V8 5,0 l s výkonom 375 kW (510 k).
Všetkých päť neobyčajných motorov prenáša krútiaci moment na poháňané zadné kolesá prostredníctvom vylepšenej inteligentnej 6-stupňovej automatickej prevodovky. Výsledkom je komfortná jazda, pripomínajúca výlet loďou po mori. Podvozok je postavený tak, aby perfektne tlmil nerovnosti na vozovke, a tak pasažieri môžu vychutnávať príjemne ubiehajúce kilometre a nerušene sa kochať prírodou.
Jaguar XF získal dva roky za sebou cenu Best Executive Car magazínu WhatCar?. Pred udelením ceny Best Executive Car Award magazínu WhatCar? porotcovia ocenili „hodvábny komfort, dokonalú kvalitu výroby a vynikajúce výkony“. Táto vizitka je dobrým odporúčaním do dobrej spoločnosti, kam model XF bezo sporu patrí.
Importér nám poskytol na zvyčajný test dieselovú verziu s najmenším výkonom 155 kW. V priestrannej kabíne je miesto pre päť dospelých osôb, batožinový priestor má základný objem až 540 litrov (pri vybavení vozidla súpravou na núdzovú opravu pneumatiky – inak 500 litrov). Kokpit vyžaruje luxus aj zásluhou obkladu z tmavého orechového dreva v kombinácii s hliníkom a kvalitnou kožou – všetko je vytvorené v sviežom, modernom duchu. Hoci každému to nemusí lahodiť. Kožené predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné, výborne anatomicky tvarované a samostatne vyhrievané v troch stupňoch. Opierky hlavy sa dajú priblížiť alebo oddialiť.
Nastupovanie je maximálne komfortné. Na otvorenie dverí stačí potiahnuť za kľučku, odomknú sa automaticky. Zo stredového tunelu sa vysunie hliníkový kruhový ovládač automatickej prevodovky JaguarDrive Selector™. Súčasne sa efektne vysunú nahor záklopky na mriežkach ventilácie z ich „parkovacej“ polohy a rozsvieti sa obrazovka. Po nastúpení do kabíny pulzuje tlačidlo štartéra červeným svetlom v rytme bijúceho srdca. Volant sa po naštartovaní vráti do pôvodne nastavenej polohy. Tlačidlom sa aktivuje jeho vyhrievanie. Ovládanie tempomatu na pravom ramene volantu je jednoduché a rýchle. Ak je vonku mrazivo, automaticky sa zapne vyhrievanie predného i zadného skla, ktoré však odporúčame po niekoľkých kilometroch vypnúť.
Farebný monitor má dotykové ovládanie a pri cúvaní sníma zadná kamera reálnu situáciu za vozidlom, čo uľahčuje cúvanie a zaparkovanie do malej medzery. Po zaradení spiatočky sa rádio automaticky stíši. Po vypnutí motora sa efektne zaklopia clony vetracích otvorov, volant sa odsunie od sedadla a po zamknutí vozidla sa automaticky sklopia vonkajšie zrkadlá.
Automatickú 6° prevodovku ovláda šofér prostredníctvom spomínaného kruhového ovládača na stredovej konzole, čo je nezvyčajné a chvíľku sme si museli zvykať, keď sme rýchlo potrebovali zaradiť spiatočku – čiže otočiť kolieskom z pozície D vľavo na R. Manipulácia s ovládačom nie je taká pohotová ako klasickou pákou, keďže krútenie zaberie nejakú sekundu. Aj na režim S sa dostanete až po zatlačení kruhu a jeho pootočení vpravo. Pri nutnosti rýchlej akcelerácie je to trošku zdĺhavé.
Náladové (modrasté) osvetlenie interiéru prispieva k pozitívnej nálade. Palubné svetlá sa rozsvietia (zhasnú) na dotyk prsta. Elektrické vysunutie a zasunutie rolety pri zadnom skle sa ovláda tlačidlom.
Od prvých kilometrov sme boli zvedaví na spotrebu, keďže v technických údajoch je uvedené 6,8 l/100 km. Ak sme jazdili striedavo po diaľnici i okresných cestách s ľahkou nohou, respektíve s tempomatom, displej nám ukázal priemernú spotrebu lichotivých 6,7 litra. Inak okolo osem litrov, ale v členitom teréne aj 9,8 litra. V každom prípade nás reálny dojazd 800 km príjemne prekvapil a potešil. Koncernový motor, známy aj z Discovery 4 a Range Rover Sport, je skutočne úsporný a navyše má sametový zvuk. K samotnej jazde niet čo dodať – patrí k mimoriadnym zážitkom v objatí komfortu a luxusu. Jaguar XF sa vyznačuje jemnou športovou príchuťou, v zákrutách sa nenakláňa a šofér si túto limuzínu môže vychutnať aj pri razantnom manévrovaní volantom.
Elegantné a športové črty Jaguaru XF pôsobia vyvážene a určite sú výborným  odrazovým mostíkom pre ďalšie zvyšovanie majestátneho a zároveň dravého imidžu anglickej mačky. Súčasný majiteľ značky Ind Ratan Tata má na čom budovať. O jeho zámeroch sa dočítate v článku o histórii značky Jaguar na webe http://www.autoshow.sk/sk/Novinky/1253/pribeh-jedneho-muza-z-blackpoolu/
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta
Jaguar XF 3,0 V6
Objem motora (cm3)    2 993
Výkon (kW/k)        155/211
Krútiaci moment (Nm)    400
Max. rýchlosť (km/h)    240
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    7,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,8

Cena testovanej verzie 44 192 €    
Najlacnejšia verzia 42 329 €


+ Plusy
Komfortný podvozok výborne tlmí nerovnosti
Dobre odhlučnený dieselový šesťvalec
Elegantný dizajn karosérie
- Mínusy
Zdĺhavý prechod z režimu D na R











späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.