Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST SEAT Ibiza ST 1,4 (28.10.2010)

Malé kombi s prednosťami veľkých.
Príjemné rodinné auto, vhodné najmä na jazdy po veľkých mestách a na vidieku. Samozrejme, dá sa s ním bez problémov absolvovať aj dlhé jazdy po diaľnici, avšak tam odporúčame – z hľadiska spotreby a hluku v kabíne – rýchlosť 120 km/h. Potom už obe veličiny narastajú a najmä spotreba sa dostáva k siedmim, ôsmim litrom.
Taká je stručná charakteristika kombi z modelového radu Ibiza, ktoré malo premiéru na jar v Ženeve.
Patrí do kategórie malých kombi, kde však nie je početná konkurencia. Ibiza ST sa zaradila k Peugeotu 207 SW, Renaultu Clio Grandtour a Škode Fabia Combi. To však nijako neuberá z predností týchto áut a Ibiza patrí medzi veľmi vydarené modely. Využíva koncernovú motorizáciu a pridáva navrch športový imidž (ST = Sports Tourer).
Dizajnéri sa s karosériou pohrali, zadná časť  nie je iba jednoducho prilepená, ale plynulo nadväzuje na predné partie. Línia strechy sa športovo zvažuje vrátane zadného skla, objem kufra (430 l) je však dostatočný. Akurát na nohy pasažierov nezostáva vzadu veľa miesta. Páčil sa nám systém automatického stíšenia rádia pri zaradení spiatočky, ako aj signalizácia príjemným gongom (nezapnuté pásy). Ak sú spustené predné stierač, po zaradení spiatočky sa aktivuje aj zadný stierač.
Nenápadný trojuholník na displeji upozorní šoféra na vhodnosť preradia rýchlostného stupňa. Dokonca, ak šofér trápi motor na trojke, naznačí mu indikátor optimálneho radenia na displeji, že má preskočiť štvorku a zaradiť hneď päťku. K pohodlnej jazde prispieva i ovládanie rádia na satelite pod volantom – hoci toto je netradične vľavo, kde zvyčajne bývajú tlačidlá na ovládanie tempomatu. Ten nechýba ani v Seate Ibiza ST; je na páčke smeroviek a práca s ním je veľmi jednoduchá. Takisto v tomto aute nechýba tzv. diaľničné trojnásobné bliknutie smeroviek po ľahkom dotyku páčky.
Nízka hmotnosť malého motora  prospieva jazdným vlastnostiam, keďže celková hmotnosť vozidla iba nepatrne presahuje jednu tonu. Ibiza ST je v zákrutách neutrálna, nakláňa sa minimálne, výborne vyladený podvozok dobre tlmí nerovnosti a spoľahlivo kopíruje zvolenú stopu. Brzdy sú dostatočne silné a reagujú bez oneskorenia. Jediným nedostatkom pri hodnotení jazdných vlastností tak zostáva slabé zrýchlenie. Motor sa prebudí až keď jeho otáčky vystúpia nad 3 000. Atmosférický štvorvalec s malým objemom jednoducho nemá na viac a treba sa s tým zmieriť. Teda na pružné zrýchlenie zabudnite, neodporúčame predbiehať bezhlavo a pri výjazde z vedľajšej na hlavnú počítajte s pomalšou akceleráciou.
Pravda, dá sa jazdiť aj svižne, častejšie preraďovanie však potom vyženie spotrebu strmhlav nahor. Kým pri stovke je konzumácia paliva okolo 5 litrov, pri 120-ke 6, tak pri rýchlosti 130 km/h už okolo 7 litrov i viac. Priemerná spotreba pri pokojnej jazde sa ustálila na 6,7 l/100 km, no pri jazde prevažne po diaľnici stúpla na 8 litrov. Sklamal nás dojazd – iba necelých 500 km. No jazdili sme prevažne na hranici diaľničného limitu.
Mimochodom, netušíte prečo výrobca umiestnil tlačidlo varovných svetiel na spodok stredovej konzoly, pred páku radenia? V kritickej situácii sme ho museli doslova hľadať, čo určite neprospieva bezpečnosti premávky.
Ivan Václavík

Základné údaje testovaného auta
SEAT Ibiza ST 1,4
Objem motora (cm3)    1 390
Výkon (kW/k)        63/85
Krútiaci moment (Nm)    130
Max. rýchlosť (km/h)    177
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    11,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,6
Cena testovanej verzie 12 130 €    
Najlacnejšia verzia 10 785 €

+ Plusy
Dobre vyladený komfortný podvozok
Tempomat pod volantom, účinné brzdy
Výborná ergonómia, indikátor radenia
- Mínusy
Nevýrazné zrýchlenie, len 5° prevodovka
Vyšší hluk v kabíne pri rýchlosti nad 120 km/h
Na volante chýba multifunkčné ovládanie









späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.