Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Ferrari racing days (06.09.2009)

Prvý septembrový víkend sa uskutočnilo na Masarykovom okruhu pri Brne výnimočné podujatie Ferrari racing days, na ktorom nechýbali ani preteky exkluzívnych automobilov značky Ferrari. Diváci videli na jednom mieste najväčší počet týchto talianskych automobilov so vzpínajúcim sa žrebcom v znaku.
Hviezdou celej akcie bol Španiel Marc Gené (*1974), okrem iného víťaz 24 h Le Mans. Za volantmi štyroch rôznych vozidiel absolvoval niekoľko okruhov – napríklad aj s prototypom Ferrari FXX, ktorý je osobným vlastníctvom Michaela Schumachera. Týchto áut existuje na svete len 33 a Marc si veľmi váži dôveru, ktorú mu jeho požičaním prejavil famózny M.Sch. Pilotoval aj formulu F2008 (vlani s ňou Ferrari zvíťazil v Pohári konštruktérov F1).
Marc Gené ochotne odpovedal novinárom na viacero otázok. Povedal, že v Česku je druhý raz, Masarykov okruh sa mu páči a vyzdvihol vysokú úroveň organizácie podujatia. Spýtali sme sa španielskeho pilota, či si vie predstaviť preteky seriálu F1 aj na okruhu v Brne.
„Stopercentne áno, asfalt na trati je kvalitný, samotný okruh na mňa zapôsobil – je perfektný. Veľmi sa mi páčia zákruty, aj bezpečný výjazd do boxov. Nenašiel som jedno nebezpečné miesto. Na predbiehanie tu však nie je veľa príležitostí, azda v klesaní do dvoch zákrut. Cieľová rovinka je krátka, no nevidím absolútne žiadny problém, aby na tejto trati nemohli byť preteky formule 1.“
Identické automobily Ferrari F430 s rovnakým motorom V8 po dva dni súperili v pretekoch, ktorými sa zavŕšil päťdielny seriál Ferarri Challenge Trofeo Pirelli. Vynikajúci úspech dosiahol slovenský pretekár Ján Daniš, keď po oba dni stál na štarte ako prvý. Pole position zúžitkoval lepšie v sobotu – obsadil tretie miesto za Nemcom Bjornom Grossmannom a Rakúšanom Philippom Baronom. V nedeľu však krátko po štarte nezvládol zákrutu a hoci sa vrátil na trať až ako 22., dokázal sa napokon prepracovať na 12. miesto. Vo svojej kategórii ho klasifikovali na 7. mieste. Vyhral Baron pred Grossmannom, tretí bol Francúz Nicolas Misslin.
Vďaka ochote manažéra spoločnosti Shell z divízie pretekárskych palív Richarda Karlstettera sme navštívili aj pojazdné laboratórium a dozvedeli sme sa niekoľko zaujímavostí z analýzy olejov a palív. Inžinieri spoločnosti Shell testujú priamo počas pretekov palivo, na ktorý jazdí aj Ferrari. Pôsobili napríklad pri 24 h Le Mans, kde kontrolovali diesel z hľadiska čírosti, čistoty a zloženia, aby mal počas celých pretekov špičkovú kvalitu. Len analýzy v priebehu víkendu v Le Mans zodpovedali približne zaťaženiu, ktoré absolvuje motor F1 počas celej sezóny.
Neopakovateľným zážitkom počas Ferrari racing days na Masarykovom okruhu boli aj preteky historických áut. Obdiv si vyslúžil najmä najstarší model Maserati 6CM z roku 1938. Angličan Sean Danaher mal čo robiť s obrovským volantom, aby udržal svoj monopost na tenkých pneumatikách v plnej rýchlosti na trati.
Obdiv si vyslúžila aj Julia de Baldanza na Maserati z roku 1951 (štartovné číslo 13), ktorá nechala za sebou i niektoré mladšie ročníky Ferrari. Julia je Argentínčanka žijúca v Anglicku a netají sa obdivom k bývalej vynikajúcej českej pretekárke svetového renomé Eliške Junkovej, ktorá sa preslávila za volantom Bugatti.
Ivan Václavík, Brno







späť



11.09.2009 18:20:10
bolo tam fajn
07.09.2009 14:45:13
Chcel som ist, ale mal som povinnosti. Neviete niekto ako tam bolo?







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.