Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Tínedžerské úvahy o autoškole (20.08.2010)

Médiami prebehla v čase prázdnin zmienka o tom, že v blízkej budúcnosti by možno mohli žiadať o vydanie vodičského preukazu na osobné auto aj mladí ľudia vo veku 17 rokov. V ankete sa síce väčšina tínedžerov vyjadrila v tom zmysle, že za volantom auta by si ešte asi netrúfli do premávky. Niektorí ešte tak pod dohľadom skúseného šoféra. Len minimum dobrodružne naladených v tom nevidí problém. K tomu dodávame, že dovtedy, kým by sa neocitli v krízovej (kolíznej) situácii...
Talentov, ktorí by takúto zodpovednú – pre nich náročnú – činnosť zvládli je len zopár. Vyspelosť na vedenie malého motocykla naša spoločnosť mladým ľuďom nad 16 rokov neupiera. A práve v tejto súvislosti je čoraz aktuálnejšia otázka: prečo tí, ktorí už absolvovali teoretickú výučbu v autoškole, musia opätovne navštevovať hodiny teórie? Veď už raz urobili skúšky a získali VP na malý motocykel. Či azda pre nich platia iné pravidlá?
Ak títo účastníci premávky chcú získať aj oprávnenie na vedenie osobného auta, mali by absolvovať už len praktické jazdy v autoškole za volantom auta a urobiť skúšky z pravidiel cestnej premávky i praktickú jazdu pred skúšajúcim. Veď teóriu už raz zvládali a dokážu ju s motocyklom aplikovať aj v premávke. Možno lepšie, ako niektorí sviatoční šoféri s „dlhoročnou“ praxou.
Samozrejme, zarábať peniaze chce každý, aj autoškoly. No celé je to postavené –z hľadiska súčasnej vyspelej spoločnosti – na hlavu. Za teóriu by sa malo platiť len raz, za záverečnú skúšku vždy, ak ide o zmenu oprávnenia. Napokon, ak by budúci šoféri absolvovali viac praktických jázd v autoškole, určite by to osožilo z hľadiska bezpečnosti premávky.
Ivan Václavík







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.