Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NA ZAMYSLENIE
Po záplavách pozor na auto z bazáru (01.07.2020)

Na základe skúseností z minulých rokov môžeme predpokladať, že krátko po lokálnych záplavách sa budú u niektorých predajcov alebo v inzercii objavovať zaplavené vozidlá. Moderné autá, ktoré majú množstvo elektroniky, môžu byť životu nebezpečné po zaplavení, ak s nimi jazdíte. Preto spoločnosť AAA Auto po takýchto udalostiach vždy sprísňuje výkupné kontroly a dbá na súbor základných pravidiel, ako odhaliť vozidlá, ktoré zaplavila voda. Zároveň poskytuje doživotnú garanciu vrátenia peňazí, pokiaľ by sa takýto automobil napriek všetkým opatreniam spoločnosti dostal do predaja.
Moderné automobily plné elektroniky a s palubným počítačom môžu byť po zatopení životu nebezpečné, pretože u nich môže prakticky kedykoľvek dôjsť k nečakanej poruche. Napríklad v elektroinštalácií alebo v elektronických systémoch, ale aj v iných častiach vozidla vplyvom korózie. Potom sa môže stať, že auto vo vysokej rýchlosti, napríklad aj uprostred diaľnice, môže úplne zlyhať a vystaviť tak šoféra smrteľnému nebezpečenstvu.
„Preto dôkladne preverujeme, v akej oblasti sa s autom jazdilo. Kontrolujeme detailnejšie miesta, kde by sa mohli stopy zatopenia prejaviť, ako je napríklad bahno v rôznych ťažko prístupných miestach pod čalúnením dverí, či sedadiel, za tesneniami, okolo dverí alebo pod plastovými krytmi, prípadne pod palubnou doskou. Veľa tiež napovie väčšia miera korózie pod kobercom v batožinovom priestore alebo na iných miestach vozidla, ale aj zápach po blate. Často dochádza i k „nečakaným“ poruchám na elektroinštalácii,“ popisuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny Aures Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA Auto.
Podobne môžu postupovať aj zákazníci. Rozhodne by mali v kúpnej zmluve požadovať potvrdenie o tom, že automobil nebol zatopený, aby prípadne mohli žiadať vrátenie peňazí v rámci reklamácie alebo v súdnom konaní.
„Na základe dlhodobých skúseností vieme, že sa celkom určite objaví zvýšený počet pokusov k nám „prepašovať“ zatopené vozidlá, aby sa ich ľudia čo najrýchlejšie zbavili. Očakávame, že rovnako ako po povodniach v minulosti, tak aj po tohtoročných, sa budú ľudia snažiť predávať zaplavené autá hlavne na našich regionálnych pobočkách, pretože majú pocit, že tam je menej prísna  kontrola. Naši výkupní špecialisti sú ale dobre vyškolení, takže sú schopní tento problém odhaliť. Na každej pobočke momentálne máme špecializovaný servis s najmodernejšou diagnostikou, ktorá je schopná odhaliť poruchy na elektronike,“ zdôraznila Karolína Topolová. „Pokiaľ by sa predsa len stalo, že aj napriek našim detailným kontrolám zatopený automobil vykúpime a nový majiteľ tento fakt neskôr zistí, v rámci našej doživotnej garancie na právny pôvod vozidla mu vrátime späť celú sumu, ktorú za automobil zaplatil,“ dodala Karolína Topolová.







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.