Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NA ZAMYSLENIE
Kontrolu oleja sa neoplatí podceniť (31.01.2019)

Auto prešpikované elektronikou môže byť dobrým pomocníkom, ale bezhlavo sa spoliehať na moderné technológie – to sa nemusí oplatiť. Týka sa to aj takej bežnej činnosti, akou je kontrola motorového oleja. Ako teda správne postupovať?
Jindřich Krejčí zo siete autoservisov ProfiAuto k tomu uvádza: „Vodiči sa, bohužiaľ, málokedy pozerajú pod kapotu a spoliehajú sa len na elektroniku. To však môže byť chyba, pretože snímače a realita sú dve rozdielne veci. I keď sa často sťažujeme na nespoľahlivú elektroniku, tak s prihliadnutím na naše pohodlie radi dôverujeme práve ukazovateľom počítača.“
Ide o to, že počítač vyšle vodičovi pokyn až vtedy, keď je hladina oleja už skutočne nízka. To môže viesť k nasatiu vzduchu do olejového čerpadla a motor bude chvíľu pracovať na sucho. Kontrolka na palubnej doske v skutočnosti informuje vodiča o nízkom tlaku v mazacej sústave, čo nie je to isté ako nízky stav oleja. 
Podľa rôznych návodov a odporúčaní by mala byť hladina oleja niekde v strede medzi minimálnou a maximálnou hranicou, ktorú ukazuje mierka. Ale je to tak aj v skutočnosti? Olej je dôležitý nielen pre motor, avšak veľké množstvo oleja dokážu nasávať aj turbodúchadlá a výdatným olejovým kúpeľom nepohrdne ani napríklad variátor.
„Preto je lepšie mať oleja viac, najlepšie čo najbližšie k maximálnej úrovni. A hlavne je dôležité pravidelne kontrolovať jeho stav a reagovať na jeho úbytok,“ dodáva Jindřich Krejčí.
A ako si správne overiť úroveň hladiny oleja? Motor vozidla by mal byť rozohriaty, ale nie zase po nejakej ostrej a divokej jazde. Najlepšie je počkať približne 11 až 20 minút po vypnutí motora. Potom vybrať mierku, utrieť ju handričkou, vsunúť ju späť, opätovne ju vybrať a odčítať hladinu oleja. Aby bolo meranie spoľahlivé, nemalo by auto stáť v klesaní alebo stúpaní.







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.