Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
HISTÓRIA
Fuego ohromilo svet pred 40 rokmi (05.05.2020)

Debut Renaultu Fuego sa uskutočnil pred 40 rokmi - v marci 1980 na autosalóne v Ženeve. Jeho nová línia bola predzvesťou štýlu 80. rokov. Sortment zahŕňal základnú verziu Fuego TL, ako aj Turbo, ďalej verzie GTL, TS, GTS, TX, GTX. Renault Fuego z roku 1982 bol prvý automobil s funkciou centrálneho zamykania, neskôr vybavený aj tlačidlami na diaľkové ovládanie audiosystému na volante. Bol prvým dieselovým Turbo Coupé na svete a najrýchlejším sériovým autom.
História športového modelu Fuego sa začala písať na začiatku roka 1976, keď bol v ponuke značky Renault predstavený program obnovy celého sortimentu. Jednou z priorít bolo pokračovať v práci na modeloch strednej triedy. Verzia GTS bola najväčšou z 226 000 kusov Renaultu Fuego vyrobených za päť rokov.
Cestu pre modelový rad Fuego vydláždili Renault 15 Coupé a Renault 17 Coupé. Atraktívne kupé bolo postavené na podvozku Renaultu 18. Porušenie tradície pomenovávať modely Renault číslami, zdôraznilo medzinárodný charakter aj dynamiku modelu Fuego.
Dizajn auta zvýrazňoval rýchlosť. Široké dvere uľahčili vstup na zadné sedadlá. Tvar karosérie – futuristický klin so zaoblenými hranami – predstavili už v roku 1976 počas uzavretej konferencie pre vedenie spoločnosti Renault. Debut modelu Fuego sa uskutočnil v marci 1980 na salóne v Ženeve. Nová línia bola predzvesťou štýlu 80. rokov. Z technického hľadiska bolo Fuego až po B stĺpik takmer totožné s karosériou modelu Renault 18. Výrazne zmeny však priniesla zadná časť karosérie.
Napriek športovej línii nebola štvormiestna karoséria Fuega ukrátená o žiadnu praktickosť. Veľké panoramatické zadné sklo uľahčilo nakladanie väčších predmetov, a zadné sedadlá boli sklápateľné. Objem kufra – 375 dm3 (podľa normy DIN - litre) – sa nelíšil od štandardov v automobiloch označovaných ako rodinné kompakty; po sklopení sedadiel vzrástol objem kufra na 814 dm3.
Vnútri auta boli anatomické predné sedadlá inšpirované sedadlami zo stíhačiek. Za príplatok mali vodiči k dispozícii aj otáčkomer. Najvyššia výbava Renaultu Fuego poskytovala navyše elektrické okná, čalúnenie s velúrom, posilňovač riadenia a zelené tónované okná. Najdrahšia verzia Fuego GTX sa zapísala do histórie ako prvý sériovo vyrábaný automobil s diaľkovým ovládaním centrálneho zamykania. Kľúč vysielal infračervený signál, ktorý slúžil na odomknutie auta na diaľku. Na danú dobu to bola špičková technológia.
Fuego sa malo stať automobilom pre všetkých zákazníkov – bez ohľadu na to, aký mali rozpočet. Z tohto dôvodu sortiment zahŕňal základnú verziu TL, ako aj model Turbo, verzie GTL, TS, GTS, TX, GTX. K dispozícii bola i turbo verzia s naftovým motorom. Objem motora sa pohyboval od 1 400 do 2 000 cm3.
Iba v Európe ponúkali verziu Fuego Turbodiesel s motorom J8S s objemom 2 068 cm3 a výkonom 88 koní. Maximálna rýchlosť bola 177 km/h, zrýchlenie 0 - 100 km/h za 13,2 s, spotreba v priemere okolo 8 litrov nafty na 100 km.
Renault Fuego Turbodiesel bol do jari 1983 najrýchlejším dieselovým automobilom na svete. Mimo Francúzska bolo auto populárne napríklad aj v Belgicku a Taliansku. S uvedením modelu 25 (v roku 1984) bolo doplnkové vybavenie Fuego okrem iného vylepšené inovatívnym ovládaním zvuku tlačidlami na volante, elektrickým nastavovaním zrkadiel a palubným počítačom.
Verzia GTS bola najväčšou spomedzi 226 000 vyrobených modelov Fuego počas piatich rokov. V roku 1997 predstavil Renault Megane Coupé a toto auto môžeme považovať za nástupcu modelu Fuego.







späť



09.05.2020 01:52:31
Hello,I am Colin Francis,i will like to invest in your country.All i want is a honest and reliable person who can be my partner and adviser.Email me on colinfrancis432@gmail.com for more details.Best regards,Colin Francis Us Army Afghanistan.





Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.