Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
EXKLUZÍVNE
Mercedes CLS 63S je posledný svojho druhu (25.11.2021)

Eskalácia elektrických vozidiel prinútila Mercedes prestať vyrábať niektoré modely. V roku 2021 sa teda už nedalo očakávať, že posledné CLS so spaľovacím motorom bude niekedy dostupné ako shooting brake. Rad 218 preto zrejme zostane posledným modelom CLS Shooting Brake so spaľovacím motorom, ktorý Mercedes-Benz zostrojí. A práve preto sa rozhodol zakladateľ spoločnosti Pogea Racing vo Friedrichshafene, Eduard Pogea, vziať tento model s 5,5-litrovým motorom V8 Biturbo AMG za svoj vlastný projekt. Obrazne povedané ako posledný jednorožec.
Eduardove autá boli od založenia spoločnosti v roku 1997 vždy lakované sivou farbou „Pogea Stealth“. Všetky jeho autá takto namaľoval jeden z jeho najlepších priateľov Serkan Sahin z Ulmu. Ide o patentovanú zmes na báze kovovo sivého tónu s pigmentmi Ceralix v medi. Takže aj táto farba je jedinečná. Priehľadný lak je vždy matný. Na to sa používa Glasurit 923-55. V porovnaní so všetkými ostatnými matnými lakmi je tento extrémne matný, ponúka pevný, elegantný povrch a nikdy nie je mastný.
Komponenty, ktoré Mercedes neponúka, sú lakované na čierno. V ďalšom kroku bol Marco Kasper zo spoločnosti Faserschmiede z Germersheimu poverený vykonaním všetkých vylepšení na štandardných komponentoch vozidla. Pogea rozlišuje medzi lesklými uhlíkovými vláknami pre exteriér a matnými uhlíkovými vláknami pre všetky komponenty v interiéri. Fabrika zušľachťovala zadný difúzor, dva prahy, kryty zrkadiel, kryt motora a takmer všetky prvky prednej masky. V interiéri CLS 63S 4Matic sa to isté stalo s palubnou doskou, lištami a časťami výplní dverí – sú len s matným čírym lakom.
Zvyšovať výkon motora takéhoto vozidla s takýmito údajmi sa môže zdať nezmyselné, no vždy je dobré mať dostatok rezerv. Takže 5,5-litrový agregát V8 biturbo s pohonom všetkých kolies 4Matic dostal slušný výkon. Výrobný výkon 585 k sa zvýšil na 742 koní. Na tento účel používa Pogea Racing upravené turbodúchadlo na výfukové plyny a iný systém chladenia. Prepracovaný bol plniaci vzduch aj celý chladiaci okruh motora M157. Krútiaci moment má hodnotu 1 114 Nm. Takže cez GPS namerali maximálnu rýchlosť 329 km/h. Ďalej už Pogea neskúšal, či by rýchlomer išiel vyššie alebo nie. Najdôležitejšie pri tomto zvýšení výkonu je mať pod kontrolou činnosť motora.
V spolupráci s KW-Automotive vytvorili pre toto vozidlo výškovo nastaviteľnú pružinu zavesenia. Auto má na zadnej náprave systém Airmatic, ktorý reguluje výšku hladiny aj prostredníctvom dynamiky jazdy. Tu bol systém Pogea naprogramovaný tak, aby zodpovedal 25 mm zníženiu na prednej náprave. Vzhľad sa tak stal dokonalým. Na kolesách sú pneumatiky Michelin - vpredu 255/30 20" a vzadu 285/25 20".







späť













Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.