Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
AUTOVÍZIE
Elektromobil dokáže uskladniť dostatok elektriny (15.12.2022)

Hyundai ukazuje, ako môže inovatívna technológia V2G podporiť udržateľnú budúcnosť. Elektrické vozidlá, ktoré sú vybavené inovatívnou technológiou Vehicle-to-Grid (V2G), môžu v budúcnosti slúžiť aj ako úložisko obnoviteľnej energie. Technológia V2G využívaním obnoviteľnej energie uloženej v batériách elektromobilu a jej spätným dodávaním do siete v čase odbernej špičky prinesie výhody pre vlastníkov elektrických áut, aj celú spoločnosť.
Podľa nedávneho hodnotenia Európskej environmentálnej agentúry bude do roku 2050 až 80 percent áut v EÚ plne elektrických. Zatiaľ čo prechod na obnoviteľnú energiu je určite pozitívny pre životné prostredie, táto mohutná transformácia so sebou prináša aj viacero výziev pre spotrebiteľov, spoločnosť a stabilitu miestnych elektrických sietí.
Jedným z riešení, ktoré môže pomôcť prechodu na obnoviteľnú energiu, je inovatívna technológia Vehicle-to-Grid (V2G). Tá dokáže využiť obnoviteľnú energiu uloženú v batériách elektrických vozidiel a v odbernej špičke ju dodávať späť do siete, z čoho získajú úžitok majitelia elektromobilov, aj celá spoločnosť.
Prvou výzvou je rastúci počet elektrických vozidiel na cestách, ktorý si bude vyžadovať väčšie množstvo dostupnej obnoviteľnej energie. Už dnes bežne zažívame prudký nárast odberu elektriny v istých časoch – ráno, keď sa ľudia zobudia a zapnú rýchlovarné kanvice a kávovary, ako aj večer, keď varia večeru pri sledovaní televízie po návrate z práce. Nižšia miera využitia elektrární nevyhnutne povedie k vyšším prevádzkovým nákladom. To môže mať za následok zvýšenie cien elektriny pre spotrebiteľov.
Hoci úroveň fosílnych palív používaných na výrobu elektriny pomaly klesá – z 39 percent v roku 2019 na 37 percent v roku 2021 – uhlíková náročnosť výroby energie sa musí ďalej znižovať. Krajiny na celom svete stále potrebujú zvýšiť svoju kapacitu na výrobu a umiestnenie dostatočného množstva energie na uspokojenie nového dopytu.
Pri riešení týchto výziev a uľahčení prechodu na obnoviteľnú energiu by mohli pomôcť batérie v elektrických autách, ktoré ponúkajú veľmi efektívne možnosti pre inteligentné skladovanie a distribúciu energie.
Ako môže pomôcť technológia Vehicle-to-Grid? Ide o inovatívny koncept, ktorý sa vyvíja s cieľom využiť ponúkanú príležitosť. V konečnom dôsledku by V2G mohla byť kľúčovou funkciou, ktorou sú vybavené všetky batériové elektrické vozidlá. Hyundai ako jeden z popredných výrobcov dosahuje v tejto oblasti zaujímavé výsledky.
Technológia V2G umožňuje energetickým sieťam vyrovnať sa s prírastkovým zaťažením z nabíjania miliónov elektrických vozidiel a zároveň lepšie integrovať do systému viac obnoviteľných zdrojov. Elektromobily, ktoré sú vybavené technológiou V2G, môžu slúžiť ako efektívne úložisko obnoviteľnej energie.
Batérie elektrických vozidiel s technológiou V2G môžu slúžiť ako vyrovnávací element, kedykoľvek je to potrebné. Vozidlá môžu poskytovať obnoviteľnú energiu do siete v čase, keď nie je možné vyrábať slnečnú alebo veternú energiu, napríklad počas noci alebo bezvetria. V čase odbernej špičky, keď sa nárazovo spotrebúva veľké množstvo energie, môžu elektromobily dodávať elektrinu späť do siete, aby vyrovnali dopyt.
Okrem poskytovania výhod pre vlastníkov elektrických vozidiel má technológia V2G potenciál priniesť výhody aj pre spoločnosť ako celok, miestne energetické siete a životné prostredie. Keď veterné turbíny alebo solárne panely vyrobia viac elektriny, ako vyžaduje sieť, elektromobily s funkciou V2G sa môžu použiť na uskladnenie prebytočnej elektriny. Preto by technológia V2G mohla v budúcnosti zohrávať hlavnú úlohu pri riadení dodávok energie.
Technológia V2G okrem podpory stabilizácie lokálnej siete môže prispieť aj k spoľahlivému poskytovaniu obnoviteľnej energie. Väčšina áut zostáva až 23 hodín počas dňa zaparkovaná a nevyužívaná na dopravné účely. Bežné jazdenie počas dňa vyžaduje len približne jednu desatinu kapacity ich batérie. Po lacnejšom nabití svojich elektrických vozidiel mimo odbernej špičky môžu majitelia elektromobilov nevyužitú energiu z ich batérií počas odbernej špičky, keď je elektriny nedostatok a jej cena je vyššia, predávať.
Batérie elektrických áut tak môžu byť použité ako zdroj flexibilnej a nízkouhlíkovej energie na podporu stability siete. To jednak významne šetrí kapacitu siete, jednak znižuje prevádzkové náklady pre poskytovateľov energie.
Jediný elektromobil dokáže uskladniť dostatok elektriny na zásobovanie až piatich domácností počas 24 hodín. Flotila elektromobilov by mohla mať významný vplyv na celé mestá a mohla by využiť prebytok obnoviteľnej energie uprostred dňa a kompenzovať ranné a večerné odberné špičky. Vďaka technológii V2G budú autá schopné dodávať energiu nielen do siete, ale aj do domácností zákazníkov.
Hromadné rozšírenie V2G si vyžaduje výrazné zmeny a neustály vývoj. Pre masové rozšírenie technológie V2G je potrebné, aby sa zmenilo spotrebiteľské správanie, pokračoval rozvoj a digitalizácia energetických sietí a zvýšila sa spolupráca medzi účastníkmi ekosystému, vrátane vlád.
Aj keď sa V2G vo veľkom meradle nemusí etablovať v horizonte najbližších niekoľkých rokov, ide o riešenie, ktoré má potenciál ponúknuť spotrebiteľom v budúcnosti veľa výhod. A to najmä v čase nedostatku energie a rastúcich cien energií, keďže predaj elektrických vozidiel sa zvyšuje.






späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.