Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
AUTOVÍZIE
Matador načrtol perspektívu budúcnosti (01.10.2021)

Aktuálnu sezónu 2021 jazdí najúspešnejší slovenský okruhový pretekár Štofi Rosina ako továrenský pilot rakúskej značky KTM. Po viacerých pódiových umiestneniach a víťazstve v belgickom Spa-Francorchamps mal stále veľkú šancu dokončiť sezónu medzi najlepšími tromi posádkami v seriáli vytrvalostných pretekov GT2 European Series. Nakoniec sa tak nestane.
„Žiaľ, je mi to veľmi ľúto, ale kvôli neodkladnému pracovnému vyťaženiu sa finálového podujatia vo francúzskom Le Castelled nebudem môcť zúčastniť,“ vysvetľuje Štofi Rosina. „Som však rád, že vďaka spolupráci s KTM a tímom True Racing by Reiter Engineering mám za sebou jednu z najlepších sezón. Nesmierne ma teší, že som bol prvým pilotom, ktorému sa podarilo vyhrať medzinárodné preteky, či už to bolo vlani GT Open a teraz GT2 European Series. Samozrejme s mojimi tímovými spolujazdcami. Tento úspech je pre mňa veľmi cenný, pretože je historický – tak pre mňa, ako aj pre KTM. Vozidlo KTM X-Bow GT2 má veľmi sľubný potenciál a ja som veľmi vďačný za možnosť podieľať sa na jeho vývoji a úspešnej súťažnej prezentácii.“
No pokiaľ sezóna GT2 sa podujatím vo Francúzsku končí, tak v Dubaji začína svoju novú cestu iný projekt. Spoločnosť Matador Group v spolupráci s Technickou univerzitou v Košiciach postavili koncept vozidla zajtrajška s vodíkovým pohonom, ktorý predstavia celému svetu na práve začínajúcej Svetovej výstave EXPO 2020 v Dubaji (1. októbra 2021 až 31. marca 2022).
Nové auto Matador MH2 je perspektívnou víziou budúcnosti. Bude jedným z hlavných slovenských exponátov, ktorými sa Slovensko odprezentuje ako krajina, schopná ponúknuť svetu vlastné moderné technológie zajtrajška a zároveň posunie úroveň vnímania našej krajiny.
Matador Group sa podieľal na tvorbe dizajnu a výrobe, pričom aplikoval najmodernejšie výrobné technológie a metódy. Technická univerzita Košice (TUKE) dodala do prototypu vozidla pohon založený na báze vodíka, ktorý sa spaľuje v palivovom článku a poháňa štyri elektromotory.
Vodíková technológia Hydrogen Concept Car MH2 využíva vodík uskladnený v nízkotlakových nádržiach z unikátnych metalhydridových zliatin, ktoré vyvinuli v TUKE. Zároveň treba dodať, že v prípade potreby sa dajú do MH2 implementovať aj iné formy pohonu.
Pri vývoji Hydrogen Concept Car MH2 spoločnosť Matador Group znova preukázala svoje schopnosti aplikácie nových materiálov a ich spájania nielen v oblasti automotive. Predviedla unikátny, funkčný dizajn, ktorý v prípade Hydrogen Concept Car berie na zreteľ koeficientom odporu vzduchu pod 0,2, čo predlžuje samotný dojazd auta. Zároveň predviedla schopnosť vlastného vývoja a nasadenia infotainmentu a rozhrania, či iné jednotlivé prvky elektrifikácie interiéru vozidla.
Pritom všetkom je však potrebné zdôrazniť, že skupina Matador Group výrobou vozidiel nemá záujem konkurovať svojím zákazníkom, ale snaží sa ukázať vlastné možnosti a kapacity, ktoré ovláda a  ponúka zákazníkom.
„V MATADOR Group sme veľmi hrdí, že sa nám podarilo premeniť myšlienku na skutočnosť a otvoriť nové perspektívy nielen našej spoločnosti, ale aj celého Slovenska. Koncept MH2 je východzím bodom, ktorý sa dá rozvíjať ďalšími smermi. Celý tím inžinierov odviedol fantastickú prácu,“ uzatvára Štofi Rosina.
Ľuboš Kašický







späť













Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.