Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
AUTOVÍZIE
VW ID Life je víziou pre mestskú premávku (10.09.2021)

Volkswagen so stratégiou Accelerate zrýchľuje svoju ofenzívu a robí udržateľnú mobilitu prístupnú ešte širšiemu okruhu zákazníkov. Už v roku 2025 – teda o 2 roky skôr, ako bolo pôvodne plánované – sa začne predávať v segmente malých automobilov model radu ID. Jeho základná cena by mala byť približne 20 000 eur. Prvý náhľad na toto vozidlo prináša štúdia ID Life, ktorú Volkswagen vystavuje na medzinárodnom autosalóne IAA Mobility 2021 v Mníchove. Je to vízia malého automobilu s elektrickým pohonom pre mestskú premávku.
„ID Life je našou víziou mestskej elektrickej mobility novej generácie. Štúdia prináša prvý náhľad na model ID, ktorý uvedieme na trh v roku 2025. Tým urobíme elektromobilitu dostupnou ešte širšiemu okruhu ľudí,“ povedal Ralf Brandstätter, predstaviteľ značky Volkswagen.
Dizajnéri upustili od dekoračných prvkov, plastových nadstavcov, ako aj od komplexného mixu materiálov. K puristickému vzhľadu prispieva aj horizontálne členenie medzi pontónom karosérie, zasklenými plochami kabíny a strechou. Individualizovateľná strecha z textilu so vzduchovými komôrkami je pomocou zipsu pripevnená k skeletu karosérie s troma ochrannými oblúkmi, tvorenými vo vrchnej časti priečne prepojenými prednými, strednými a zadnými stĺpikmi. Odnímateľná strecha umožňuje vytvoriť v ID Life pocit open-air a prispieva k redukcii hmotnosti. Grafika svetlometov LED Matrix a veľké osvetlené logo VW vpredu sa opakujú pri zadných svetlách.
Päťdverová karosérie typu crossover je dlhá 4,09 m, široká 1,85 m a vysoká 1,60 m. Svetlá výška 19 cm umožňuje jazdu aj mimo spevnených ciest. Rázvor osí štúdie je 2,65 m, čo spolu s rovnou podlahou kabíny bez stredového tunelu prispieva k veľkorysému vnútornému priestoru. Batožinový priestor je delený dvojitou podlahou vo výške nakladacej hrany. Základný objem hornej časti je 225 litrov, pod podlahou je k dispozícii ďalších 108 litrov. Okrem toho má ID Life vpredu ďalší batožinový priestor s objemom 68 litrov. Pod servisnou klapkou v prednej časti „kapoty“ je okrem nabíjacej zásuvky aj osobitná schránka s objemom 8 litrov pre nabíjací kábel.   
Štúdia ID. LIFE je skonštruovaná na novej verzii modulárnej stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen, špeciálne adaptovanej pre malé automobily. Po prvý raz je tak vozidlo na báze MEB vybavené pohonom predných kolies. Na rozdiel od doterajších modelov radu ID. s pohonom zadných a všetkých kolies má zadná náprava priestorovo úspornú konštrukciu s torznou priečkou. Elektromotor s výkonom 172 kW (234 k) a maximálnym krútiacim momentom 290 Nm udeľuje ID Life zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Vysokonapäťová akumulátorová batéria s kapacitou 57 kWh umožňuje dojazd približne 400 kilometrov (WLTP).
„ID.LIFE opäť raz dokazuje jedinečnú flexibilitu MEB. Dajú sa na nej realizovať všetky koncepcie vozidiel od malého automobilu po van,“ povedal Thomas Ulbrich, člen predstavenstva značky Volkswagen pre vývoj. „Je to najlepšie modulárne rozšíriteľná elektrická architektúra v rámci branže. Až teraz začíname naplno využívať potenciál MEB. Výkon, kapacita batérie a dojazd sa budú aktualizáciami softvéru a každým novým modelom ďalej zlepšovať.“
Udržateľný charakter ID. LIFE sa osobitne odráža vo výbere materiálov, vrátane lakovania. V priehľadnom laku karosérie sa používajú na modro zafarbené drevené piliny ako prirodzený pigment. Textil so vzduchovými komôrkami použitý na strechu a kryt predného batožinového priestoru je vyrobený na 100 percent z recyklovaných PET fliaš. V interiéri je použité drevo na obrubu prístrojového panelu. Sedadlá a výplne dverí sú potiahnuté mikrovláknom, vyrobeným z recyklovaných PET fliaš a tričiek. Dokonca aj na výrobu pneumatík s nízkym valivým odporom (trieda A) rozmeru 235/45 R 20 pre ID Life boli ako suroviny použité prírodný kaučuk, rastlinný olej, prírodné živice a silica z ryžových šupiek.
Multifunkčný interiér môže posádka niekoľkými pohybmi pretransformovať napríklad na kino alebo hernú lóžu. Súčasťou vybavenia je herná konzola a videoprojektor.  Ako obrazovka slúži projekčné plátno s uhlopriečkou cca 86 cm, ktoré sa v prípade potreby vysunie z prístrojového panelu. Ďalšie elektronické zariadenia sa dajú pripojiť individuálne a napájať z elektrickej zásuvky 230 V/16 A v kabíne.
Koncepcia sedadiel je extrémne flexibilná, aby vyhovela požiadavkám posádky vo všetkých situáciách. Napríklad predné sedadlá sa dajú kompletne sklopiť, čo spolu so sklopnou zadnou lavicou umožňuje vytvoriť rozmanité konfigurácie až po lôžko dlhé 2 metre. Sklopením operadla sedadla spolujazdca a zadného sedadla sa dá batožinový priestor zväčšiť na maximálny objem 1 285 litrov, pričom umožňuje prepravu podlhovastých predmetov do dĺžky 2,25 m. Okrem toho je zadná lavica vybavená aj systémom sklápania ako sedadlá v kine – po vyklopení sedáka dohora sa do kabíny dajú cez zadné dvere naložiť rozmerné predmety. Mimochodom, túto koncepciu vyklápania už dlhé roky využíva japonská Honda v podobe magických sedadiel.  
Kamery a displej nahrádzajú nielen vonkajšie ale aj vnútorné spätné zrkadlo. Najdôležitejšie funkcie vozidla sa ovládajú prostredníctvom dotykovej plochy na šesťuholníkovom volante s dohora otvoreným vencom. Na drevený spodný rám prístrojového panelu sa dá položiť ľubovoľné koncové zariadenie – napríklad smartfón alebo tablet – ktoré magnet bezpečne pridržiava na prístrojovom paneli. Z tohto zariadenia sa potom dajú digitálne obsahy plynulo preniesť do vozidla, využívajúceho nový, vlastný operačný systém VW OS. Na koncovom zariadení môže bežať navigácia alebo hudba, pri stojacom vozidle sa filmy a hry dajú plynulo prenášať do integrovaného videoprojektora vozidla.
Volkswagen do roku 2030 plánuje zvýšiť podiel elektrických modelov na celkovom predaji v Európe na 70 percent a v Severnej Amerike a Číne na 50 percent.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.