Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
AUTOVÍZIE
Od konceptov k reálnym modelom (15.05.2020)

Koncepty automobilov, ktoré Hyundai v ostatných rokoch predstavil, obsahovali návrhy prvkov, ktoré sa objavujú aj v sériovo vyrábaných modeloch. Najnovším konceptom z dielne Hyundai je elektromobil Prophecy (Proroctvo), ktorý stelesňuje dizajnovú identitu Sensuous Sportiness (Zmyselná športovosť). Rovnako ako ostatné v minulosti predstavené koncepty, aj Prophecy naznačuje, ako môžu vyzerať budúce sériové modely Hyundai.
Koncepčné autá umožňujú výrobcom posúvať hranice dizajnu objavovaním nových nápadov alebo štýlov. Mnohí výrobcovia tradične používajú tieto štúdie, aby zistili reakcie spotrebiteľov na často až radikálne novinky, ktoré sa môžu, ale nemusia preniesť do sériovej výroby. Prinášame vám stručný prehľad zaujímavých konceptov Hyundai v chronologickom slede.
2012 - i-oniq
Na autosalóne v Ženeve v roku 2012 debutovala spoločnosť Hyundai konceptom elektrického športového hatchbacku s názvom i-oniq. Vozidlo navrhli a vyvinuli v európskom výskumnom a vývojovom centre spoločnosti Hyundai a bolo prvým autom, ktoré predstavilo typický dizajnový prvok v podobe kaskádovitého grilu. Dizajnéri spoločnosti Hyundai zvolili dynamické proporcie, aby vytvorili estetickú a zároveň funkčnú líniu karosérie. Dizajn konceptu i-oniq charakterizovali jemné línie a mohutné telo karosérie.
Koncept i-oniq sa stal predchodcom sériovo vyrábaného modelu Hyundai Ioniq, ktorý uviedli o štyri roky neskôr ako prvé auto na svete s tromi elektrifikovanými pohonnými jednotkami – ako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil.
2014 - Intrado
Štúdia Hyundai Intrado bola predstavená na ženevskom autosalóne v roku 2014 a znamenala nový smer značky tým, že ponúkla víziu spoločnosti s cieľom uspokojiť budúce potreby mobility svojich zákazníkov. Intrado ukázalo, že pokročilé technológie vozidiel a inteligentný dizajn sa môžu navzájom krásne dopĺňať a efektívnejšie sa spojiť s vodičom a cestujúcimi. Koncept Intrado ovplyvnil dizajn aj na Slovensku obľúbeného SUV Hyundai Kona, ktorý sa začal vyrábať v roku 2017 ako prvé subkompaktné SUV značky Hyundai. Kona sa vyznačuje výrazným dizajnom a kombináciou elegantných a ostrých tvarov.
2016 - RN30
Na autosalóne v Paríži 2016 Hyundai odhalil štúdiu pretekárskeho vozidla RN30, priamo inšpirovanú motoristickým športom. Na základoch modelu i30 bol vyvinutý v úzkej spolupráci s Hyundai Motorsport, technickým centrom Hyundai Motor Europe a divíziou pre vysokovýkonné vozidlá spoločnosti Hyundai Motor. RN30 zaujal kombináciou aerodynamického dizajnu so špecializovanými vysokovýkonnými technológiami, ktoré sľubovali zážitok zo vzrušujúcej rýchlej jazdy. Vonkajší dizajn RN30 je charakterizovaný „plávajúcim“ blatníkom nad každým kolesom, ktorý v kombinácii s bočnými splittermi zvyšuje aerodynamický výkon a vytvára predpoklady na výbornú jazdu na pretekárskej trati. RN30 slúžil ako predchodca pre viaceré konštrukčné prvky, známe v dnešných už sériovo vyrábaných modeloch i30 N a i30 N TCR. K takýmto prvkom patrí napríklad ikonické trojuholníkové brzdové svetlo v i30 N, obrys svetlometov, ale aj farba exteriéru Performance Blue, či tlačidlo N-mode.
2017 – FE Fuel Cell
Futuristický koncept FE Fuel Cell, ktorý debutoval na autosalóne v Ženeve v roku 2017, znamenal výrazný krok vpred pre vozidlá poháňané vodíkovou technológiou. Týmto Hyundai opätovne potvrdil svoj záväzok k vývoju vozidiel s palivovými článkami. FE Fuel Cell Concept je inšpirovaný prírodou, neprodukuje emisie CO2, len čistú vodu. Jeho minimalistický, čistý a pokojný dizajn zdôrazňuje jeho ekologickú povahu. Vozidlo na palivové články druhej generácie spoločnosti Hyundai Nexo svetu predstavili len niekoľko mesiacov po prezentácii štúdie FE Fuel Cell, z ktorej „zdedilo“ nielen charakter SUV, ale aj viaceré konštrukčné a dizajnové prvky. Nexo ponúka plynulý tvar karosérie, typický je úzky D stĺpik, ktorý siaha až k zadnému spojleru.
2018 - Le Fil Rouge
Na autosalóne v Paríži v roku 2018 predstavil Hyundai koncepčný automobil Le Fil Rouge. Ten odráža presvedčenie automobilky Hyundai, že minulý, súčasný a budúci dizajn tejto značky je navzájom prepojený a nemalú úlohu zohral aj koncept modelu Hyundai Pony Coupe z roku 1974. Jeho proporcie vychádzajú zo zlatého rezu. Dizajnéri spoločnosti Hyundai dosiahli proporcionálnu jedinečnosť prostredníctvom dlhého rázvoru, veľkých kolies a krátkych previsov. Le Fil Rouge má dynamický vzhľad a efekt pohybu vpred; predstavoval nový začiatok dizajnu značky Hyundai a poskytol pohľad na jeho budúcu identitu dizajnu Sensuous Sportiness. Výraz Sensuous predstavuje vylepšené emocionálne hodnoty, ktoré môžu zákazníci zažiť prostredníctvom dizajnu a Sportiness predstavuje implementáciu týchto hodnôt prostredníctvom inovatívnych riešení v oblasti mobility. Dizajnérske prvky Le Fil Rouge sa preniesli do modelu Sonata ôsmej generácie a do siedmej generácie modelu Elantra.
2019 – koncept 45
Hyundai predstavil koncept EV „45“ na autosalóne vo Frankfurte v roku 2019. „45“ predstavuje poctu dedičstvu značky, ktoré nachádza odraz v budúcnosti. Inteligentný dizajn konceptu „45“ je modernou interpretáciou ikonického konceptu Hyundai Pony, ktorý bol uvedený do výroby pred 45 rokmi v roku 1974. Koncept EV „45“ je charakterizovaný aerodynamickým dizajnom, inšpirovaným lietadlami z 20. rokov 20. storočia. Názov automobilu odkazuje na využitie 45-stupňových uhlov, ktoré vytvárajú siluetu v tvare kosoštvorca a naznačujú smer dizajnu budúcich elektromobilov Hyundai. Vďaka svojmu dizajnu „45“ odstraňuje zložitosť, oslavuje čisté línie a minimalistickú štruktúru pôvodného konceptu kupé. Rovnako ako Le Fil Rouge, aj „45“ zosobňuje vývoj dizajnovej identity Sensuous Sportiness.
2019 - Vision T
Počas podujatia AutoMobility v americkom Los Angeles v roku 2019 predstavila spoločnosť Hyundai inovatívny koncept hybridného SUV Vision T Plug-in, ktorý ponúka víziu nového smerovania dizajnu mestského SUV. Bočný profil Vision T, definovaný filozofiou zmyselná športovosť, vyvoláva neustály pocit rýchlosti a pohybu vpred. Dlhá kapota a rovná strecha spolu s dlhým rázvorom kolies a krátkymi prevismi odrážajú jeho dynamický charakter. Na rozdiel od prevládajúcich kompaktných dizajnov SUV, Vision T používa ostré geometrické uhly a ostré hrany na vytvorenie výrazného kontrastu medzi elegantnou siluetou a muskulatívnymi líniami.
2020 - Prophecy
Najnovšie koncepčné vozidlo spoločnosti Hyundai s označením Prophecy (Proroctvo) predstavili v marci 2020. Na rozdiel od svojho predchodcu 45, má Prophecy hladké krivky a plynulé línie. Jeho neoklasický tvar odkazuje na luxusné automobily 20. a 30. rokov minulého storočia. Vďaka jedinečným prvkom, ako sú pixelované svetlá a aerodynamické kolesá, však prináša výrazný futuristický dojem. Meno Proroctvo je jasným náznakom toho, že toto auto je ukážkou vecí, ktoré majú prísť.
Prophecy je najnovším stelesnením filozofie Sensuous Sportiness. Predstavuje dokonalú súhru medzi estetickou harmóniou a aerodynamikou. Designová identita je zrejmá z dokonalej siluety automobilu, ktorá pozostáva z jednej efektívnej oblúkovej krivky od prednej časti vozidla po zadnú. Vďaka svojmu intuitívnemu rozhraniu pre vodiča, bezemisnému pohonu a jedinečnému systému filtrácie vzduchu ponúka Prophec“ svojim cestujúcim príjemný relaxačný zážitok a zároveň chráni životné prostredie. Toto všetko možno označiť ako koncepciu Optimistický futurizmus.







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.