Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
AUTOVÍZIE
Mercedes GLC s palivovým článkom (12.12.2018)

Prvé vozidlá Mercedes GLC F-CELL odovzdáva vybraným zákazníkom na nemeckom trhu automobilka s najdlhšou históriou. Stanovuje tým ďalší míľnik na ceste k jazdeniu bez emisií. Ako jediné vozidlo na svete disponuje pohonom palivovými článkami, ako aj akumulátorovým pohonom, ktorý sa externe nabíja prostredníctvom technológie dobíjania zo siete.
K prvým zákazníkom na nemeckom trhu – okrem rôznych ministerstiev na spolkovej a krajinskej úrovni, Národnej organizácie pre vodík (NOW) a H2 Mobility – patrí aj Deutsche Bahn. Ešte v tomto roku odovzdajú ďalšie vozidlá i spoločnostiam Air Liquide, Shell, Linde, ako aj mestám Stuttgart a Hamburg. Prostredníctvom Mercedes-Benz Rent budú mať od jari 2019 prístup k vozidlu ďalší komerční a súkromní zákazníci v Nemecku.
Mercedes-Benz GLC F-CELL je úplne nevšedný hybrid dobíjateľný zo siete, pretože okrem elektrickej energie „tankuje“ aj čistý vodík. Súhra akumulátora a palivového článku, veľký dojazd a krátke časy tankovania vytvárajú z tohto auta spoločníka, spôsobilého na každodenné používanie. Do dvoch nádrží s plášťom z uhlíkových vlákien, zabudovaných v podlahe vozidla, sa zmestí 4,4 kg vodíka.
Vďaka tankovacej technológii s tlakom 700 barov sa dá zásoba vodíka doplniť v priebehu troch minút – teda tak rýchlo, ako sme zvyknutí pri spaľovacom motore. Pri spotrebe vodíka približne 1 kg/100 km dosahuje GLC F-CELL dojazd približne 430 kilometrov na vodík, v hybridnom režime pri plne nabitom akumulátore je to ešte o 51 km viac. Výkon 155 kW sa zároveň postará o jazdnú dynamiku.
Predpokladom úspechu elektrickej mobility je celoplošná infraštruktúra. V súčasnosti sa urýchľuje výstavba nabíjacích staníc, ako aj vodíkových čerpacích staníc. Koncern Daimler spoločne so svojimi partnermi v rámci spoločného podniku H2 Mobility vypracoval pre Nemecko akčný plán. Do konca roka 2019 by sa sieť vodíkových čerpacích staníc mala rozšíriť z 50 na 100. Dlhodobým cieľom je sieť až 400 vodíkových čerpacích staníc. Podobné projekty na vytvorenie infraštruktúry sa realizujú v Európe, v USA, aj v Japonsku.
Spoločnosť Daimler pracuje na palivových článkoch už vyše 30 rokov. V roku 1994 predstavila verejnosti prvé vozidlo na palivové články NECAR 1. Nasledovalo niekoľko ďalších vozidiel Mercedes-Benz (medzi nimi aj trieda B F-CELL), ktoré dodnes najazdili celkovo vyše osemnásť miliónov kilometrov a dokázali tak trhovú zrelosť tejto koncepcie pohonu.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.